вівторок, 17 вересня 2019 р.



Аналіз роботи МО практичних психологів та соціальних педагогів за 2018-2019 н.р.



Відповідно до статті 76 Закону «Про освіту» у ЗЗСО відділу освіти Скалатської міської ради діє психологічна служба, що забезпечує своєчасне і систематичне вивчення психофізичного розвитку здобувачів освіти, мотивів їх поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, гендерних та інших індивідуальних особливостей, сприяє створенню умов для виконання освітніх і виховних завдань закладів освіти.
Діяльність психологічної служби у системі освіти України здійснюється
практичними психологами, соціальними педагогами, методистом і відповідно до Положення про психологічну службу у системі освіти України (наказ Міністерства освіти і науки України від 22 травня 2018 року № 509, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 31 липня 2018 року за № 885/32337) на посади призначаються працівники з вищою освітою за відповідною спеціальністю та вводяться в штатні розписи закладів освіти відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 03 липня 2017 року №948 «Про внесення змін до деяких наказів Міністерства освіти і науки України і Міністерства освіти і науки молоді та спорту України» електронний реєстр: https://imzo.gov.ua/2017/07/03/nakaz-mon-ukrajiny-vid-03-07-2017-948-zarejestrovano-v-ministerstvi-yustytsiji-ukrajiny-28-lypnya-2017-roku-za-930-30798-pro-vnesennya-zmin-deyakyh-nakaziv-ministerstva-osvity-i-nauky-ukrajiny/ ).
Проблема, над якою працювала психологічна служба в 2018-2019 навчальному році:
-         «Психологічний та соціальний супровід учасників навчально-виховного процесу в умовах конкретних запитів та соціально-економічних викликів та у процесі впровадження педагогічних інновацій в Новій українській школі»
Мета діяльності психологічної служби: захист психічного здоров’я і соціального благополуччя усіх учасників навчально-виховного процесу.
Завдання, якими керувалися:
1. Організація та забезпечення діяльності районного методичного об’єднання практичних психологів із залученням до цієї роботи фахівців ПМПК.
2. Планування та інше організаційне забезпечення підвищення кваліфікації працівників психологічної служби.
3. Організація і проведення у навчальних закладах працівниками психологічної служби просвітньої роботи з підвищення психологічної культури вчителів, батьків і учнів.
4. Консультативно-методична допомога всім учасникам навчально-виховного процесу з питань навчання, виховання й розвитку дітей і підлітків, допомога органам державного управління освітою в оцінці професійної придатності педагогічних та управлінських кадрів.
5. Психологічна просвіта: підвищення психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу, роз'яснення змісту роботи і завдань психологічної служби.

План роботи МО практичних психологів та соціальних педагогів на 2018-2019 н.р.
І засідання
Тема: Організація роботи практичних психологів та соціальних педагогів (серпень)
1.Обговорення і затвердження плану роботи МО на 2018/2019 н.р
2.Сучасні тенденції діяльності психологічної служби в процесі реалізації концепції Нової української школи та в реформуванні системи освіти.
3. Рекомендації навчально-методичного центру психологічної служби і соціальної роботи про особливості діяльності працівників психологічної служби у 2018-2019 н.р.
4.Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2018-2019 н.р.
ІІ засідання
Тема: Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України(жовтень)
1.Обговорення нового Положення про психологічну службу.
2.Про ведення психологами та соціальними педагогами  документації.
3.Огляд новинок методичної літератури.
ІІІ засідання
Тема: Сучасні тенденції діяльності психологічної служби в процесі реалізації НУШ та реформуванні освіти. Запобігання та протидія булінгу (березень)
1.Семінар на тему: Інформаційно-просвітницька робота на підвищення обізнаності  учасників освітнього процесу про насильство.
2.Підготовка навчально-методичної бази для роботи МО.


Проведено семінар на тему: Інформаційно-просвітницька робота на підвищення обізнаності  учасників освітнього процесу про насильство.

Психологічні аспекти актуальних питань у виконаній роботі практичного психолога і соціального педагога в 2018-2019н.р.
Інформаційно-просвітницька робота  була спрямована на підвищення обізнаності всіх учасників освітнього процесу про насильство, його наслідки, а також на навчання ефективного протистояння, у тому числі завдяки розвитку  особистісних і соціальних (життєвих) навичок і педагогічних компетенцій.
До діяльності щодо припинення насильства  залучались працівників правоохоронної системи, органів опіки та піклування, представників соціальної та педагогічної спільнот, співробітників медичної і психологічної служб. Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», який набув чинності від 07 січня 2018 року № 2229-VIII запобігання та протидії насильству.


Соціально-психологічний  супровід інклюзивної освіти
У Новій українській школі особливу увагу приділялась інклюзивній освіті. Освітній процес дитини з особливими освітніми потребами набуває конкретики тільки тоді, коли навколо неї гуртуються фахівці, які разом з батьками створюють міждисциплінарну, полісуб’єктну команду психолого-педагогічного супроводу і розпочинають колегіальну роботу в напрямі продумування та реалізації компетентного освітнього маршруту для цієї дитини.
На підготовчому етапі відбувалось оцінювання наявних в закладах освіти можливостей і дефіцитів; керівник освітньої установи обговорював з педагогічним колективом необхідність підготовки та впровадження навчання для дітей з особливими освітніми потребами, а також – необхідні ресурси для цього процесу. Впроваджується також просвітницька, консультативна та семінарсько-тренінгова робота для батьків і дітей, які навчалися в класі з особливими дітьми.
На адаптаційному етапі здійснювалася робота з об’єднання співробітників у міждисциплінарну групу (групу супроводу) – тренінги командної взаємодії, методичні об’єднання, майстер-класи тощо.
Основні функції психолога були такими:
- психологічний супровід дитини з ООП;
- надання рекомендацій, консультацій та методичної допомоги
педагогічним працівникам закладу освіти у роботі з дитиною з ООП;
- проведення консультацій з батьками дитини з ООП;
- сприяння формуванню психологічної готовності в учасників освітнього
процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі з дитиною з ООП;
- підготовка звіту про результати надання психологічних послуг дитині
із зазначення динаміки її розвитку.
Основні функції соціального педагога:
- соціально-педагогічний патронаж здобувачів освіти і їх батьків
(законних представників).
- виявлення соціальних питань, які потребують негайного вирішення, за
потреби направлення до відповідних фахівців з метою надання допомоги;
- вивчення соціальних умов розвитку дітей з ООП;
- планування і реалізація завдань соціалізації здобувачів освіти, адаптації
їх у новому колективі і соціальному середовищі, надання допомоги дітям і
сім’ям, що знаходяться у складних життєвих обставинах або потребують
посиленої педагогічної уваги;
- проведення індивідуальної роботи з дітьми з ООП, залучення їх до
роботи в гуртках, секціях та інших об'єднаннях;
- надання рекомендацій учасникам освітнього процесу щодо шляхів
ефективної інтеграції дитини з ООП в колектив однолітків, формуванняпозитивного мікроклімату в дитячому колектив- захист прав дітей з ООП, за відповідним дорученням представленні їхніх інтересів у правоохоронних і судових органах та інших.
Профілактика протидії торгівлі людьми.
Працівники психологічної служби вживали соціальних, правових, психолого-педагогічних та інших заходів, спрямованих на виявлення та усунення причин і передумов, що сприяють торгівлі дітьми; впроваджували у закладах освіти освітні програми з протидії торгівлі дітьми; вживали заходів для підвищення рівня обізнаності щодо протидії торгівлі дітьми серед дітей, батьків та осіб, що їх замінюють; вживали заходів, що сприяють викоріненню передумов торгівлі людьми, зокрема щодо попередження насильства в сім'ї та дискримінації за ознакою статі;


Методист відділу освіти                                                А.Ф. Шмагай

Немає коментарів:

Дописати коментар

ПОГОДЖЕНО: Директор  центру практичної психології і соціальної роботи Тернопільського обласного інституту післядипломної ...