Аналіз
роботи МО практичних психологів та соціальних педагогів за 2018-2019 н.р.
Відповідно до статті 76 Закону «Про освіту» у
ЗЗСО відділу освіти Скалатської міської ради діє психологічна служба, що
забезпечує своєчасне і систематичне вивчення психофізичного розвитку здобувачів
освіти, мотивів їх поведінки і діяльності з урахуванням вікових,
інтелектуальних, фізичних, гендерних та інших індивідуальних особливостей,
сприяє створенню умов для виконання освітніх і виховних завдань закладів освіти.
Діяльність психологічної служби у системі освіти
України здійснюється
практичними психологами, соціальними педагогами, методистом
і відповідно до Положення про психологічну службу у системі освіти України (наказ Міністерства освіти і
науки України від 22 травня 2018 року № 509, зареєстрований у Міністерстві
юстиції України 31 липня 2018 року за № 885/32337) на посади призначаються
працівники з вищою освітою за відповідною спеціальністю та вводяться в штатні
розписи закладів освіти відповідно до наказу Міністерства освіти і науки
України від 03 липня 2017 року №948 «Про внесення змін до деяких наказів
Міністерства освіти і науки України і Міністерства освіти і науки молоді та
спорту України» електронний реєстр:
https://imzo.gov.ua/2017/07/03/nakaz-mon-ukrajiny-vid-03-07-2017-948-zarejestrovano-v-ministerstvi-yustytsiji-ukrajiny-28-lypnya-2017-roku-za-930-30798-pro-vnesennya-zmin-deyakyh-nakaziv-ministerstva-osvity-i-nauky-ukrajiny/
).
Проблема,
над якою працювала психологічна служба в 2018-2019 навчальному році:
-
«Психологічний
та соціальний супровід учасників навчально-виховного процесу в умовах
конкретних запитів та соціально-економічних викликів та у процесі впровадження
педагогічних інновацій в Новій українській школі»
Мета
діяльності психологічної служби: захист психічного здоров’я і соціального
благополуччя усіх учасників навчально-виховного процесу.
Завдання,
якими керувалися:
1. Організація та забезпечення
діяльності районного методичного об’єднання практичних психологів із залученням
до цієї роботи фахівців ПМПК.
2. Планування та інше організаційне
забезпечення підвищення кваліфікації працівників психологічної служби.
3. Організація і проведення у
навчальних закладах працівниками психологічної служби просвітньої роботи з
підвищення психологічної культури вчителів, батьків і учнів.
4. Консультативно-методична допомога
всім учасникам навчально-виховного процесу з питань навчання, виховання й
розвитку дітей і підлітків, допомога органам державного управління освітою в
оцінці професійної придатності педагогічних та управлінських кадрів.
5. Психологічна просвіта: підвищення
психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу, роз'яснення
змісту роботи і завдань психологічної служби.

План роботи МО
практичних психологів та соціальних педагогів на 2018-2019 н.р.
І засідання
Тема:
Організація роботи практичних психологів та соціальних педагогів (серпень)
1.Обговорення і затвердження плану
роботи МО на 2018/2019 н.р
2.Сучасні тенденції діяльності
психологічної служби в процесі реалізації концепції Нової української школи та
в реформуванні системи освіти.
3. Рекомендації навчально-методичного
центру психологічної служби і соціальної роботи про особливості діяльності
працівників психологічної служби у 2018-2019 н.р.
4.Про пріоритетні напрями роботи
психологічної служби у системі освіти на 2018-2019 н.р.
ІІ засідання
Тема: Про
затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти
України(жовтень)
1.Обговорення нового Положення про
психологічну службу.
2.Про ведення психологами та
соціальними педагогами документації.
3.Огляд новинок методичної літератури.
ІІІ
засідання
Тема: Сучасні
тенденції діяльності психологічної служби в процесі реалізації НУШ та реформуванні
освіти. Запобігання та протидія булінгу (березень)
1.Семінар на тему:
Інформаційно-просвітницька робота на підвищення обізнаності учасників
освітнього процесу про насильство.
2.Підготовка навчально-методичної бази
для роботи МО.

Проведено семінар на тему: Інформаційно-просвітницька робота на
підвищення обізнаності учасників освітнього процесу про насильство.
Психологічні аспекти актуальних питань у виконаній роботі практичного психолога і соціального педагога в 2018-2019н.р.
Інформаційно-просвітницька робота
була спрямована на підвищення обізнаності всіх учасників освітнього
процесу про насильство, його наслідки, а також на навчання ефективного
протистояння, у тому числі завдяки розвитку
особистісних і соціальних (життєвих) навичок і педагогічних компетенцій.
До діяльності щодо припинення насильства залучались працівників правоохоронної
системи, органів опіки та піклування, представників соціальної та педагогічної
спільнот, співробітників медичної і психологічної служб. Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству»,
який набув чинності від 07 січня 2018 року № 2229-VIII запобігання та протидії
насильству. 



Соціально-психологічний супровід інклюзивної освіти
У Новій українській школі особливу увагу приділялась інклюзивній
освіті. Освітній процес дитини з особливими освітніми потребами набуває
конкретики тільки тоді, коли навколо неї гуртуються фахівці, які разом з
батьками створюють міждисциплінарну, полісуб’єктну команду
психолого-педагогічного супроводу і розпочинають колегіальну роботу в напрямі
продумування та реалізації компетентного освітнього маршруту для цієї дитини.
На підготовчому етапі
відбувалось оцінювання наявних в закладах освіти можливостей і дефіцитів;
керівник освітньої установи обговорював з педагогічним колективом
необхідність підготовки та впровадження навчання для дітей з особливими
освітніми потребами, а також – необхідні ресурси для цього процесу. Впроваджується також просвітницька,
консультативна та семінарсько-тренінгова робота для батьків і дітей, які навчалися
в класі з особливими дітьми.
На адаптаційному етапі
здійснювалася робота з об’єднання співробітників у
міждисциплінарну групу (групу супроводу) – тренінги командної взаємодії,
методичні об’єднання, майстер-класи тощо.
Основні функції психолога були такими:
- психологічний супровід дитини з ООП;
- надання рекомендацій, консультацій та методичної допомоги
педагогічним працівникам закладу освіти у роботі з дитиною з ООП;
- проведення консультацій з батьками дитини з ООП;
- сприяння формуванню психологічної готовності в учасників
освітнього
процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі з дитиною з ООП;
- підготовка звіту про результати надання психологічних послуг
дитині
із зазначення динаміки її розвитку.
Основні функції соціального педагога:
- соціально-педагогічний патронаж здобувачів освіти і їх батьків
(законних представників).
- виявлення соціальних питань, які потребують негайного вирішення,
за
потреби направлення до відповідних фахівців з метою надання допомоги;
- вивчення соціальних умов розвитку дітей з ООП;
- планування і реалізація завдань соціалізації здобувачів освіти,
адаптації
їх у новому колективі і соціальному середовищі, надання допомоги
дітям і
сім’ям, що знаходяться у складних життєвих обставинах або
потребують
посиленої педагогічної уваги;
- проведення індивідуальної роботи з дітьми з ООП, залучення їх до
роботи в гуртках, секціях та інших об'єднаннях;
- надання рекомендацій учасникам освітнього процесу щодо шляхів
ефективної інтеграції дитини з ООП в колектив однолітків,
формуванняпозитивного мікроклімату в дитячому колектив- захист прав дітей з
ООП, за відповідним дорученням представленні їхніх інтересів у правоохоронних і судових органах та інших. 

Профілактика
протидії торгівлі людьми.
Працівники психологічної служби
вживали соціальних, правових, психолого-педагогічних та інших заходів,
спрямованих на виявлення та усунення причин і передумов, що сприяють торгівлі
дітьми; впроваджували у закладах освіти освітні програми з протидії торгівлі
дітьми; вживали заходів для підвищення рівня обізнаності щодо протидії торгівлі
дітьми серед дітей, батьків та осіб, що їх замінюють; вживали заходів, що
сприяють викоріненню передумов торгівлі людьми, зокрема щодо попередження
насильства в сім'ї та дискримінації за ознакою статі;
Методист відділу освіти
А.Ф. Шмагай
Немає коментарів:
Дописати коментар