пʼятниця, 13 жовтня 2017 р.

Тест на визначення рівня професійної компетентності вчителя

Тест на визначення рівня професійної компетентності вчителя
1. Віднайдіть серед поданих ознак ту, яка розкриває  суть інновації:
а) нововведення, у результаті якого суттєво змі­нюється об'єкт діяльності;
б) пізнання та впровадження нового в практикудіяльності;
в) комплексний процес створення, поширення тавикористання нового засобу в галузі техніки, технології, педагогіки, наукових досліджень;
г) новий продукт діяльності людей.

2. Вкажіть, яка з поданих характеристик розкриває ознаку інноваційної освітньої діяльності:
а) одна з форм інвестиційної діяльності, яка забез­печує розробку, поширення та застосування іннова­цій у системі освіти;
   б)   системна участь закладів чи установ освіти в експериментальній науково-дослідній роботі з удос­коналення навчально-виховного процесу та управ­ління ним;
в) форма участі в науково-дослідній роботі закладу (установи) освіти.

3. Визначіть, хто насамперед є замовником на освітудитини:
а) держава;
б) батьки;
в) сама дитина;
г) суспільні організації;
ґ) підприємства.

4. Зазначте, який вид контролю Ви вважаєте най­кращим для визначення справжнього стану навчальних
досягнень учнів:
а) поточний;
б) підсумковий;
в) випереджальний;
г) контроль результатів.

5. Ви були присутні на уроці вчителя з метою екс­пертної оцінки ведення ним уроку. Виявлені недо­ліки:
  вчитель не реалізував заплановану мету на уроці; нераціонально використав час.
   
6. Визначіть, у якій з нижчеподаних сфер діяльності вчителя треба шукати проблему:
а) методичні й теоретичні знання;
б) інноваційна педагогічна діяльність;
в) творчість учителя;
г) психологічна сфера.

7. Після відвідування уроку вчителя, який мав на меті показати урок з використанням інноваційних тех­
нологій і довести його ефективність, директор школи, маючи певні підстави, зробив висновок: «Урок тради­ційної форми, а не нестандартний». Визначіть, який з фактів, на Вашу думку, став вагомим аргументом для
даного твердження:
а) відсутня дидактична мета;
б) урок має цілком визначену структуру;
в) не використовуються різноманітні методи і прийоми;
г) не застосовується оригінальна форма організації навчання.

8. Позначте, який з нижченаведених чинників може стати найвагомішим аргументом непрофесіоналізму для
звільнення вчителя з посади:
а) невиконання своїх професійних обов'язків;
б) низький рівень виховної роботи серед учнів;
в) відмова від атестації;
г) низький рівень знань учнів з предмета, який він читає.

9. Учитель виявив незадоволення перед адміністра­цією школи з приводу пониження його кваліфікаційної категорії під час атестації. Який з аргументів став най­вагомішим для такого рішення адміністрації:
а) низький рівень знань учнів з предмета;
б) відсутність показників участі учнів у роботі МАНу та олімпіадах;
в) відмова від проходження курсів післядипломної педагогічної освіти;
г) низький рівень професійної компетентності.

10. Укажіть, яка з поданих характеристик розкриває суть професійної компетентності:
а) результат професійної підготовки фахівця;
б) мобільність знань — елементи ідентифікації, розпізнання, відтворення, розуміння, перетворення,
компонування інформації;
в) ґрунтовні базові знання з предмета;
г) критичність мислення.

11. Визначте, що є загальносвітовими тенденціями в галузі реалізації освітньої політики:
а) забезпечення всім громадянам рівного доступу до високоякісної освіти;
б) дефіцит учнів через демографічну кризу;
в) збільшення обсягів фінансування освітніх сис­тем;
г) широке залучення іноземних фахівців до освіт­ньої сфери.

12. Укажіть, які форми і методи навчання відносятьдо інтерактивних:
а) проблемні лекції на основі діалогу «лектор —слухач»;
б) ділові ігри;
в) конференції з обміну досвідом професійної ді­яльності;
г) усі зазначені форми і методи.

13. Визначте, у чому суть процесу навчання:
а) передача знань учням;
б) засвоєння знань учнями;
в) управління процесом пізнання учнів;
г) контроль за засвоєнням знань, умінь і навичок;
ґ) двобічний процес спільної діяльності вчителя
йучня.

14. Вкажіть, які вимоги до заняття не є базисними:
а) до вчителя та учня;
б) до дидактичної мети;
в) до змісту навчального матеріалу;
г) до методів навчання.

15. Названі методи важливі для вивчення рівня про­фесійної компетентності педагогічних кадрів. Зазна­
чте, без якого з них неможливо одержати об'єктивну інформацію?
а) самоаналіз;
б) педагогічне спостереження;
в) аналіз результатів педагогічної діяльності, тес­тування;
г) проведення атестації.

16. Віднесіть до педагогічної категорії поданий пере­лік понять:
   усна форма перевірки знань або усне опиту­вання;
   письмова форма перевірки знань або письмова робота;
   співбесіда у формі інтерв'ю;
   тестування;
а) методи діагностики рівня знань;
б) методи вимірювання рівня знань;
в) форми контролю якості наданих освітніх по­слуг;
г) форми оцінювання рівня наданих освітніх по­слуг;
ґ) традиційний контроль знань.

Питання
Варіант відповідей
Бал
1
А

2
А

3
Б

4
Г

5
А

6
Б

7
А

8
Г

9
А

10
А

11
Б

12
д

13
А

14
Г

15
Б

Загальна сума балів

Обробка результатів
  За результатами тестування визначається рівень знань науково-теоретичної бази вчителя та вияв рів­ня його професійної компетентності.
  За кожну правильну відповідь нараховується один бал, неправильна відповідь позначається 0 ба­лів.
Високий рівень професійної компетентності (ВР) — 12—15.
Достатній рівень (ДР) — 8—11. Задовільний рівень (ЗР) — 4—7. Критичний рівень (КР) — 0—3.
Високий рівень професійної компетентності. Учи­тель характеризується високим рівнем професійної компетентності. У нього ґрунтовна науково-мето­дична база. Він вдало може інтерпретувати знання на практиці. Перспектива — високі досягнення  в  організації та результативності роботи.
Достатній рівень. Учитель характеризується достатнім загальним рівнем професійної ком­петентності. У нього достатня науково-методична база. Є сумніви щодо можливостей інтерпретувати їх на практиці. Перспектива — стабільність на­дання освітніх послуг, але без динамічного рух вперед.
Задовільний рівень. Учитель характеризується низь­ким рівнем професійної компетентності. Відсутня ґрунтовна науково-методична база. Він не здатний ефективно надавати освітні послуги.
Критичний рівень. Учитель «не на своєму місці».
Звичайно, за цим міні-тестом не можна в повному обсязі визначити рівень професійної компетентності вчителя. Але, як бачимо, шляхом тестування мож­на віднайти проблемні питання. Ними виявилися тестові завдання 1, 3, 6, 9, 14, 15. Відповідно було запропоновано скорегувати навчальний план під­готовки курсантів, доповнивши та поглибивши" знання з проблемних питань:
інноваційні технології;
нормативно-правова база в освітній галузі;
професійна компетентність учителя;
загальні педагогічні поняття тощо.

Отже, при моніторингових дослідженнях з вико­ристанням тестових технологій як одного з найефек­тивніших сучасних методів педагогічної діагностики можна розкрити прогалини у знаннях як учня, такі вчителя, виявити потребу в наданні методичної до­помоги вчителеві, визначити чинники навчально-ви­ховного процесу, які впливають на якість формування ключових компетентностей учнів, а це вимагає якіс­ної підготовки педагогічних працівників з основ пе­дагогічного оцінювання.

Немає коментарів:

Дописати коментар

ПОГОДЖЕНО: Директор  центру практичної психології і соціальної роботи Тернопільського обласного інституту післядипломної ...