пʼятниця, 13 жовтня 2017 р.

Пошукова діяльність членів експедиційного загону Магдалівської ЗОШ І-ІІІ ступенів імені родини Голоядів








Мета діяльності кімнати – музею імені родини Голоядів полягає у:
Ø залученні учнів школи до вивчення та збереження історико-культурної спадщини свого народу;
Ø формуванні освіченої особистості та сприянні відродженню і розбудові національної системи освіти, як найважливішої ланки виховання свідомості громадян української держави;
Ø виховання підростаючого покоління у національно-патріотичному дусі;
Ø залучення молодого покоління до вивчення та збереження історико-                       культурної спадщини свого народу.
Головними завданнями роботи кімнати-музею імені родини Голоядів є :
  • сприяння удосконаленню навчально-виховного процесу в школі;
  • розширення і поглиблення загальноосвітньої підготовки учнів засобами позакласної, позашкільної роботи;
  • розвиток творчих інтересів учнів до пошукової, краєзнавчої, науково – дослідницької роботи;
  • формування в учнів розуміння нерозривного взаємозв’язку минулого, сучасного і майбутнього України;
  • допомога  педагогічному колективу у впровадженні нових нетрадиційних форм роботи за інтересами;
  • участь у формуванні музейного фонду України;
  • вивчення, охорона і пропаганда пам’яток історії;
  • проведення культурно-освітньої роботи серед учнів.
  • виховання національної переконаності українського патріотизму;
  • розвивати творчу самодіяльність і громадську активність учнів;
  • сприяти загальному розвиткові і розширення кругозору учнів, виховання в них пізнавальних інтересів, творчих здібностей;
  • розширити зміст навчально-виховного процесу.
Юні музеєзнавці
Створення кімнати-музею імені родини Голоядів
Кімната-музей імені родини Голоядів була створена 10 квітня 2002 року (зареєстрована 15 травня 2003 року). Розпорядженням Кабінету міністрів України від 15 травня 2003 року №281  Магдалівській школі І-ІІІ ступенів присвоєно звання імені родини Голоядів.
Відкриття  памятного знаку родини Голоядів
В честь відкриття посадили калину


Освячення памятного хреста на тому місці,  
де проживала родина Голоядів
Відкриття кімнати-музею імені родини Голоядів

Кімната-музей імені родини Голоядів знаходиться у приміщенні Магдалівської ЗОШ І-ІІІ ступенів імені родини  Голоядів, а ще вона є осередком освіти і виховання, який сприяє формуванню у молодого покоління національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, забезпечення духовної єдності поколінь і призначений для вивчення, збереження та використання пам’яток матеріальної та духовної культури.
Рішення про створення кімнати-музею імені родини Голоядів прийняте його засновниками (директором школи Буряком Я.В. за ініціативи педагогічного, учнівського колективів та п. Ольги Жулковської, при умовах наявності):
- активу однодумців (учнів, педагогічних працівників, громадкості), спроможно виконувати пошуково-дослідницьку, збиральницьку, експозиційну, просвітницьку діяльність;
-   педагога, який очолює роботу по створенню кімнати-музею.
Створення кімнати-музею імені родини Голоядів є результатом цілеспрямованої систематичної, творчої пошуково-дослідницької, збиральницької, експозиційної роботи.
 У кімнаті-музею зібрано багато експонатів, фотографій сім’ї, родини і друзів родини Голоядів, а також матеріали про членів визвольних змагань (ОУН-УПА ), які боролися на терені сіл Магдалівка, Теклівка і Митниця. Стенди оформлені художником  Ігорем Гуліватим.

Напрямок кімнати-музею – історичний.

Засновниками кімнати-музею є  педагогічний колектив Магдалівської ЗОШ І-ІІІ ступенів імені родини Голоядів, відділ освіти Підволочиської райдержадміністрації. Великий вклад у відкритті зробила і п. Ольга Жулковська – голова Тернопільської  обласної організації «Ліга українських жінок Тернопільщини», член спілки політв’язнів і репресованих.
Ольга Жулковська

Керівник кімнати-музею імені родини Голоядів

У роботі кімнати - музею широко застосовуються різноманітні форми і методи навчально-виховної роботи: екскурсії, виставки, збори, бесіди з населення. Із фондів в основному  стенди із документами, фотографіями, фотокопіями документів, статті опубліковані у вітчизняних та зарубіжних журналах і газетах за життя родини Голоядів.
Значний інтерес становлять експонати, присвячені звязкам родини Голоядів з рідним краєм, згадки про них в документах, фотографії, записки спогадів земляків, які зустрічались з родиноюГолоядів.


Експозиція «Шлях у безсмертя»

Експозиція шкільної кімнати-музею родини Голоядів будується за розділами. Кожний розділ складається з кількох тем, що висвітлюють найважливіші події життя і діяльності родини Голоядів, вивчення яких проводиться на уроках народознавсва, історії, географії.

Теми розділів стендів:
1.     Відродженні імена
2.     Спогади побратимів
3.     Храм духу нашої нації
4.     Пантеон памяті
5.     Вічна слава героям
6.     Провідники ОУН-УПА
Експонуються світлини та матеріали про членів визвольних змагань ОУН- УПА, які боролися на терені сіл Магдалівка, Теклівка і Митниця.
Окремо виділені світлини, спогади односельців та розповіді очевидців та друзів про родину Голоядів вирізки із шпальт, газет про них і інше.
Створюються нові експозиції, де зібрані матеріали про учасників АТО, УПА, воїнів – афганців, учасників майдану і ін..

Експозиція присвячена героям АТО та майдану

Кімната-музей імені родини Голоядів проводить таку роботу:
-         організовує дослідницьку діяльність згідно з тематикою;
-         поповнює фонди кімнати-музею шляхом проведення екскурсій, походів;
-         організовує облік музейних предметів, забезпечує їх збереження;
-         створює і поповнює стаціонарні експозиції та виставки;
-         проводить освітньо - виховну роботу серед учнівської молоді;
-         надає можливість використання матеріалів кімнати-музею в навчально-виховному процесі та науково-дослідницькій роботі.
Фонди шкільного музею комплектуються двома основними групами матеріалів:
  • оригінальними: памятками матеріальної й духовної культури різних років, свідками історичних явищ – це вишитий рушник та шкатулка;
  • неоригінальними: історичними, художніми, побутово-матеріальними памятками.

Метою створення музею є :
Ø  виховання громадянськості, патріотизму, любові до свого краю;
Ø  опанування учнями практичних навиків пошукової, дослідницької та просвітницької діяльності з вивчення істрико-краєзнавчої спадщини свого народу.
При музеї працює Рада з числа учнів і Радою музею, вчителями, учнями, членами музейного гуртка. Керівником кімнати - музею ведеться постійна дослідницька та пошукова робота. Музею надають допомогу сільські жителі сіл Магдалівка, Теклівка, Митниця. Тут проводяться уроки з народознавства, літератури, заняття музейного гуртка.

Рада кімнати-музею імені родини Голоядів
Експозиція  поповнюється новими експонатами. Велика робота, яка проводиться в кімнаті-музеї, позитивно впливає на розвиток учнівської свідомості,  вихованості дітей. Пошукова робота допомагає краще знати історію рідного краю,  вивчати минуле і теперішнє, вчитися працювати на благо України, рости гідними патріотами своєї держави.



Біля могили Павла Голояда у Тернополі
Предметом вивчення кімнати - музею імені родини Голоядів є історія родини Голоядів, члени  якої  полягли за визволення України, історико-культурна спадщина.
Під час дослідження та вивчення історичного матеріалу для створення шкільного музею учні використовували знання, отримані на уроках історії, географії, української літератури.
Кімната - музей є своєрідним оберегом історико-культурної спадщини сіл Магдалівка, Теклівка, Митниця. Має тематико-експозиційний план. Його робота спрямована на :
  • удосконалення матеріальної бази музею;
  • організацію наукової роботи з вивчення рідного краю;
  •  екскурсійну та пошукову роботу;
  •  розвиток краєзнавства. 
Експозиції та розділи шкільного музею мають на конкретному місцевому матеріалі знайомлять учнів з історією рідного краю, виробляючи навички пошукової роботи, науково-дослідницької діяльності.

Музейний комплекс – центр виховної та позаурочної роботи школи.
Члени гуртка «Юні музеєзнавці»

           Участь учнів у збереженні історико-культурної спадщини, а також залучення молоді до вивчення та дослідження героїзму українського народу формує героїко-патріотичні почуття, прищеплює первинні трудові навички, породжує інтерес до пошуково-дослідної роботи. Протягом останніх років значно зростає зацікавленість учнів до історичного минулого українського народу.
Під керівництвом керівника кімнати-музею імені родини Голоядів  Дмитерко Наталії Павлівни, учні школи та активісти музейної справи роблять свій внесок в роботу по створенню музейних експозицій, навчаються документувати історичні пам’ятки та знахідки, аналізують суспільні явища, систематизують та узагальнюють історичні доку­менти. Усе це активізує пошукову та науково-дослідницьку роботу учнів, сприяє використанню в освітньо-виховному процесі яскравих, доказових експозиційних матеріалів, створює умови для якісного онов­лення виховного процесу в школі , для впровадження традиційних та іннова­ційних форм роботи, а також для проведення масових та методичних заходів. Неодноразово  гуртківцями було проведено пошукову роботу та написані роботи на конкурси.
Зміст роботи сучасної загальноосвітньої школи  відображає  матеріальні і духовні цінності нашого суспільства, щоб давати підростаючому поколінню не лише основи знань, а виховувати  свідомих патріотів Батьківщини. Формування особистості включає в себе взаємозв’язану діяльність учителів і учнів щодо розвитку моральних якостей, почуттів і правил поведінки, а саме: любов до Батьківщини, відданість їй, активну працю на благо Батьківщини, шанування трудових традицій, звичаїв народу, бережливе ставлення до історичних пам`яток України, прагнення до збереження честі та гідності своєї держави, любов до рідного краю, хоробрість, мужність, готовність захищати Україну..
Кімната - м
узей у своїй діяльності керується Законом України "Про музеї та музейну справу", нормативними документами Міністерства освіти України, Міністерства культури і мистецтв України, Положенням про музей при закладі освіти системи Міністерства освіти України та власним положенням про музей.
Основою позакласної  роботи учнів є  краєзнавчі дослідження. При кімнаті-музеї імені родини Голоядів створено гурток «Юні музеєзнавці». Гуртківці краєзнавчою роботою  займаються систематично. Протягом  навчального  року  в  позакласний час проводяться заняття,  одноденні екскурсії в околиці населенного пункту, збір та опрацювання матеріалів тощо.
Гуртківці разом  із керівником

Організовуючи краєзнавчу роботу, керівник кімнати – музею  імені родини Годоядів застосовує  принцип своєрідної естафети «поколінь» юних краєзнавців, у процесі якої наступне «покоління» поповнює відомості про свій населений пункт, здобуті попередниками, і зберігає матеріальні результати їхніх досліджень. Керівник з
алучає учнів до краєзнавчої роботи так, щоб вони протягом певного часу виконували окремі не складні завдання, аж поки не доведуть свого бажання постійно проводити краєзнавчі дослідження.
Кімната - музей співпрацює зі шкільною і сільською бібліотеками.


Під час екскурсії

Екскурсоводами є  учні 8-11 класів. Їм  доручається виступати з короткими розповідями про окремий стенд чи експонат. Роботу з підготовки  юного екскурсовода  ведеться за такими напрямками:
-   розширення і поглиблення знань учнів з історії рідного краю;
-    вміння добирати відповідну літературу;
-   навчання навикам  складання плану, вміння робити виписки, конспекту, тексту екскурсії;
-   озброєння учня методикою ведення екскурсії; вироблення умінь демонструвати експозиційний матеріал, вміння користуватися цитатами, висловами.

 
Тематичні вечори

Екскурсії в кімнаті-музею є  навчальними і позакласними. Екскурсії поділяються на оглядові, які передбачають загальне ознайомлення з музеєм, і тематичні, які проводяться за конкретною темою з використанням експонатів одного, а інколи і декількох музейних розділів.
Старшому шкільному віку притаманний глибокий інтерес до оточуючого середовища, прагнення знайти себе в ньому. У цьому випадку  члени екскурсії  стають  активними членами  процесу її проведення. Ефективним є повідомлення  про історію рідного краю. Однією з розповсюджених форм проведення екскурсії є запрошення до участі у ній відомих людей. Це поважні люди населеного пункту, ветерани праці, авторитетні особи навчального закладу, випускники начального закладу, члени родини Голоядів, старожили села і ін.

Виховні заходи « Памятаємо вас, герої»

Динаміка інформації в музеї є така, що учасник екскурсії може побачити і ознайомитися з предметом всесторонньо: «В кімнаті-музеї звертають увагу на те, про що в кіно чи телевізорі не замітиш». Часто  учні говорять «У музеї познайомишся з рідкісними документами і, так сказати, «помацати» їх».
Для учнів, особливо молодшого шкільного віку проводиться оглядова екскурсія. У роботі екскурсоводів  є правило – дати роботу очам, привчати оглядати і домогтися навчити бачити.
Особливо важливим компонентом пізнавального процесу в кімнаті- музеї є емоційний настрій учасників екскурсії. Емоційні враження від побаченого і почутого надовго залишаються у свідомості дітей.
Памятний знак встановлено на честь славної родини Голоядів

         Та на цьому робота кімнати-музею не припиняється. Ведеться пошукова робота по відновленні забутих імен наших односельців, які віддали своє життя за кращу долю України.

         Ми гордимося нашими героями ! Слава про них житиме вічно! Слава Україні!

Немає коментарів:

Дописати коментар

ПОГОДЖЕНО: Директор  центру практичної психології і соціальної роботи Тернопільського обласного інституту післядипломної ...