Мета діяльності кімнати – музею імені родини Голоядів полягає у:
Ø залученні
учнів школи до вивчення та збереження історико-культурної спадщини свого
народу;
Ø формуванні
освіченої особистості та сприянні відродженню і розбудові національної системи
освіти, як найважливішої ланки виховання свідомості громадян української
держави;
Ø виховання
підростаючого покоління у національно-патріотичному дусі;
Ø залучення
молодого покоління до вивчення та збереження історико- культурної спадщини
свого народу.
Головними завданнями роботи кімнати-музею імені родини Голоядів є :
- сприяння удосконаленню
навчально-виховного процесу в школі;
- розширення і поглиблення
загальноосвітньої підготовки учнів засобами позакласної, позашкільної
роботи;
- розвиток творчих інтересів учнів до
пошукової, краєзнавчої, науково – дослідницької роботи;
- формування в учнів розуміння
нерозривного взаємозв’язку минулого, сучасного і майбутнього України;
- допомога педагогічному колективу у впровадженні
нових нетрадиційних форм роботи за інтересами;
- участь у формуванні музейного фонду
України;
- вивчення, охорона і пропаганда
пам’яток історії;
- проведення культурно-освітньої роботи
серед учнів.
- виховання
національної переконаності українського патріотизму;
- розвивати творчу
самодіяльність і громадську активність учнів;
- сприяти загальному
розвиткові і розширення кругозору учнів, виховання в них пізнавальних
інтересів, творчих здібностей;
- розширити зміст
навчально-виховного процесу.
Юні
музеєзнавці
Створення кімнати-музею імені
родини Голоядів
Кімната-музей
імені родини Голоядів була створена 10 квітня 2002 року (зареєстрована 15
травня 2003 року). Розпорядженням Кабінету міністрів України від 15 травня 2003
року №281 Магдалівській школі І-ІІІ
ступенів присвоєно звання імені родини Голоядів.
Відкриття пам’ятного знаку родини Голоядів
В честь відкриття посадили калину
Освячення пам’ятного хреста на
тому місці,
де проживала родина Голоядів
Відкриття кімнати-музею імені
родини Голоядів
Кімната-музей
імені родини Голоядів знаходиться у приміщенні Магдалівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
імені родини Голоядів, а ще вона є
осередком освіти і виховання, який сприяє формуванню у молодого покоління
національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, забезпечення
духовної єдності поколінь і призначений для вивчення, збереження та
використання пам’яток матеріальної та духовної культури.
Рішення
про створення кімнати-музею імені родини Голоядів прийняте його засновниками (директором
школи Буряком Я.В. за ініціативи педагогічного, учнівського колективів та п.
Ольги Жулковської, при умовах наявності):
-
активу однодумців (учнів, педагогічних працівників, громадкості), спроможно
виконувати пошуково-дослідницьку, збиральницьку, експозиційну, просвітницьку
діяльність;
- педагога, який очолює роботу по створенню
кімнати-музею.
Створення
кімнати-музею імені родини Голоядів є результатом цілеспрямованої
систематичної, творчої пошуково-дослідницької, збиральницької, експозиційної
роботи.
У кімнаті-музею зібрано багато експонатів,
фотографій сім’ї, родини і друзів родини Голоядів, а також матеріали про членів
визвольних змагань (ОУН-УПА ), які боролися на терені сіл Магдалівка, Теклівка
і Митниця. Стенди оформлені художником
Ігорем Гуліватим.
Напрямок кімнати-музею –
історичний.
Засновниками кімнати-музею
є педагогічний колектив Магдалівської
ЗОШ І-ІІІ ступенів імені родини Голоядів, відділ освіти Підволочиської
райдержадміністрації. Великий вклад у відкритті зробила і п. Ольга Жулковська –
голова Тернопільської обласної організації
«Ліга українських жінок Тернопільщини», член спілки політв’язнів і
репресованих.
Ольга Жулковська
Керівник кімнати-музею імені
родини Голоядів
У
роботі кімнати - музею широко застосовуються різноманітні форми і методи
навчально-виховної роботи: екскурсії, виставки, збори, бесіди з населення. Із
фондів в основному стенди із документами,
фотографіями, фотокопіями документів, статті опубліковані у вітчизняних та
зарубіжних журналах і газетах за життя родини Голоядів.
Значний
інтерес становлять експонати, присвячені зв’язкам родини Голоядів з рідним краєм,
згадки про них в документах, фотографії, записки спогадів земляків, які
зустрічались з родиноюГолоядів.
Експозиція «Шлях у безсмертя»
Експозиція шкільної
кімнати-музею родини Голоядів будується за розділами. Кожний розділ складається
з кількох тем, що висвітлюють найважливіші події життя і діяльності родини
Голоядів, вивчення яких проводиться на уроках народознавсва, історії,
географії.
Теми розділів стендів:
1.
Відродженні імена
2.
Спогади побратимів
3.
Храм духу нашої нації
4.
Пантеон пам’яті
5.
Вічна слава героям
6.
Провідники ОУН-УПА
Експонуються
світлини та матеріали про членів визвольних змагань ОУН- УПА, які боролися на
терені сіл Магдалівка, Теклівка і Митниця.
Окремо
виділені світлини, спогади односельців та розповіді очевидців та друзів про
родину Голоядів вирізки із шпальт, газет про них і інше.
Створюються нові експозиції, де зібрані матеріали про учасників АТО, УПА,
воїнів – афганців, учасників майдану і ін..
Експозиція присвячена героям АТО
та майдану
Кімната-музей імені родини Голоядів
проводить таку роботу:
-
організовує дослідницьку діяльність згідно з тематикою;
-
поповнює фонди кімнати-музею шляхом проведення екскурсій,
походів;
-
організовує облік музейних предметів, забезпечує їх
збереження;
-
створює і поповнює стаціонарні експозиції та виставки;
-
проводить освітньо - виховну роботу серед учнівської
молоді;
-
надає можливість використання матеріалів кімнати-музею в
навчально-виховному процесі та науково-дослідницькій роботі.
Фонди шкільного музею комплектуються двома основними групами матеріалів:
- оригінальними: пам’ятками
матеріальної й духовної культури різних років, свідками історичних явищ –
це вишитий рушник та шкатулка;
- неоригінальними: історичними,
художніми, побутово-матеріальними пам’ятками.
Метою створення музею
є :
Ø виховання громадянськості, патріотизму, любові
до свого краю;
Ø опанування учнями практичних навиків
пошукової, дослідницької та просвітницької діяльності з вивчення істрико-краєзнавчої
спадщини свого народу.
При музеї працює Рада з числа учнів і Радою
музею, вчителями, учнями, членами музейного гуртка.
Керівником кімнати - музею ведеться постійна дослідницька та пошукова робота.
Музею надають допомогу сільські жителі сіл Магдалівка, Теклівка, Митниця. Тут
проводяться уроки з народознавства, літератури, заняття музейного гуртка.
Рада кімнати-музею
імені родини Голоядів
Експозиція поповнюється новими експонатами. Велика робота,
яка проводиться в кімнаті-музеї, позитивно впливає
на розвиток учнівської свідомості, вихованості дітей. Пошукова робота допомагає
краще знати історію рідного краю, вивчати минуле і теперішнє, вчитися працювати на
благо України, рости гідними патріотами своєї держави.
Біля могили Павла Голояда у Тернополі
Предметом вивчення кімнати - музею імені родини Голоядів є історія родини
Голоядів, члени якої полягли за визволення України,
історико-культурна спадщина.
Під час дослідження та вивчення історичного матеріалу для створення
шкільного музею учні використовували знання, отримані на уроках історії,
географії, української літератури.
Кімната - музей є своєрідним оберегом історико-культурної спадщини сіл
Магдалівка, Теклівка, Митниця. Має тематико-експозиційний план. Його робота
спрямована на :
- удосконалення матеріальної бази музею;
- організацію наукової роботи з вивчення рідного краю;
- екскурсійну та пошукову роботу;
- розвиток краєзнавства.
Експозиції та розділи шкільного музею мають на конкретному місцевому
матеріалі знайомлять учнів з історією рідного краю, виробляючи навички
пошукової роботи, науково-дослідницької діяльності.
Музейний комплекс – центр
виховної та позаурочної роботи школи.
Члени
гуртка «Юні музеєзнавці»
Участь учнів у збереженні історико-культурної
спадщини, а також залучення молоді до вивчення та дослідження героїзму
українського народу формує героїко-патріотичні почуття, прищеплює первинні
трудові навички, породжує інтерес до пошуково-дослідної роботи. Протягом
останніх років значно зростає зацікавленість учнів до історичного минулого
українського народу.
Під керівництвом керівника кімнати-музею імені родини Голоядів Дмитерко Наталії Павлівни, учні школи та
активісти музейної справи роблять свій внесок в роботу по створенню музейних
експозицій, навчаються документувати історичні пам’ятки та знахідки, аналізують
суспільні явища, систематизують та узагальнюють історичні документи. Усе це активізує пошукову та науково-дослідницьку
роботу учнів, сприяє використанню в освітньо-виховному процесі яскравих, доказових
експозиційних матеріалів, створює умови для якісного оновлення виховного процесу в школі , для
впровадження традиційних та інноваційних форм роботи, а також для проведення
масових та методичних заходів. Неодноразово
гуртківцями було проведено пошукову роботу та написані роботи на
конкурси.
Зміст роботи сучасної загальноосвітньої школи відображає матеріальні і духовні цінності нашого
суспільства, щоб давати підростаючому поколінню не лише основи знань, а виховувати
свідомих патріотів Батьківщини.
Формування особистості включає в себе взаємозв’язану діяльність учителів і
учнів щодо розвитку моральних якостей, почуттів і правил поведінки, а саме:
любов до Батьківщини, відданість їй, активну працю на благо Батьківщини,
шанування трудових традицій, звичаїв народу, бережливе ставлення до історичних
пам`яток України, прагнення до збереження честі та гідності своєї держави,
любов до рідного краю, хоробрість, мужність, готовність захищати Україну..
Кімната - музей у своїй діяльності керується Законом України "Про музеї та музейну справу", нормативними документами Міністерства освіти України, Міністерства культури і мистецтв України, Положенням про музей при закладі освіти системи Міністерства освіти України та власним положенням про музей.
Кімната - музей у своїй діяльності керується Законом України "Про музеї та музейну справу", нормативними документами Міністерства освіти України, Міністерства культури і мистецтв України, Положенням про музей при закладі освіти системи Міністерства освіти України та власним положенням про музей.
Основою позакласної
роботи учнів є краєзнавчі дослідження. При
кімнаті-музеї імені родини Голоядів створено гурток «Юні музеєзнавці». Гуртківці
краєзнавчою роботою займаються
систематично. Протягом
навчального року в позакласний час проводяться заняття, одноденні екскурсії в околиці населенного пункту, збір та
опрацювання матеріалів тощо.
Гуртківці разом із керівником
Організовуючи краєзнавчу роботу, керівник кімнати – музею імені родини Годоядів застосовує принцип своєрідної естафети «поколінь» юних краєзнавців, у процесі якої наступне «покоління» поповнює відомості про свій населений пункт, здобуті попередниками, і зберігає матеріальні результати їхніх досліджень. Керівник залучає учнів до краєзнавчої роботи так, щоб вони протягом певного часу виконували окремі не складні завдання, аж поки не доведуть свого бажання постійно проводити краєзнавчі дослідження.
Кімната - музей співпрацює
зі шкільною і сільською бібліотеками.
Під час екскурсії
Екскурсоводами
є учні 8-11 класів. Їм доручається виступати з короткими розповідями
про окремий стенд чи експонат. Роботу з підготовки юного екскурсовода ведеться за такими напрямками:
-
розширення і поглиблення знань учнів з історії рідного
краю;
-
вміння добирати
відповідну літературу;
-
навчання навикам
складання плану, вміння робити виписки, конспекту, тексту екскурсії;
-
озброєння учня методикою ведення екскурсії; вироблення
умінь демонструвати експозиційний матеріал, вміння користуватися цитатами,
висловами.
Тематичні вечори
Екскурсії
в кімнаті-музею є навчальними і
позакласними. Екскурсії поділяються на оглядові, які передбачають загальне
ознайомлення з музеєм, і тематичні, які проводяться за конкретною темою з
використанням експонатів одного, а інколи і декількох музейних розділів.
Старшому
шкільному віку притаманний глибокий інтерес до оточуючого середовища, прагнення
знайти себе в ньому. У цьому випадку
члени екскурсії стають активними членами процесу її проведення. Ефективним є
повідомлення про історію рідного краю. Однією
з розповсюджених форм проведення екскурсії є запрошення до участі у ній відомих
людей. Це поважні люди населеного пункту, ветерани праці, авторитетні особи
навчального закладу, випускники начального закладу, члени родини Голоядів,
старожили села і ін.
Виховні заходи « Пам’ятаємо вас,
герої»
Динаміка
інформації в музеї є така, що учасник екскурсії може побачити і ознайомитися з
предметом всесторонньо: «В кімнаті-музеї звертають увагу на те, про що в кіно
чи телевізорі не замітиш». Часто учні
говорять «У музеї познайомишся з рідкісними документами і, так сказати,
«помацати» їх».
Для
учнів, особливо молодшого шкільного віку проводиться оглядова екскурсія. У
роботі екскурсоводів є правило – дати
роботу очам, привчати оглядати і домогтися навчити бачити.
Особливо
важливим компонентом пізнавального процесу в кімнаті- музеї є емоційний настрій
учасників екскурсії. Емоційні враження від побаченого і почутого надовго
залишаються у свідомості дітей.
Пам’ятний знак встановлено
на честь славної родини Голоядів
Та на цьому робота кімнати-музею не
припиняється. Ведеться пошукова робота по відновленні забутих імен наших
односельців, які віддали своє життя за кращу долю України.
Ми гордимося нашими героями ! Слава про
них житиме вічно! Слава Україні!
Немає коментарів:
Дописати коментар