Тема: Методична розробка засідання учнівського
самоврядування класу “Ти – Лідер”
Спрямування: класному керівнику
Мета: виявлення лідерів у класі, визначення організаційної
структури колективу, сприяння його згуртуванню.
Форма проведення: ділова гра з елементами використання
тестової методики.
Учасники: учні класу, класний керівник, старшокласники –
консультанти.
Хід засідання
I етап. Проведення анкетування учнів «Ти і твій клас»
Мета анкетування: виявити уявлення учнів про свій клас, їхні
оціночні судження про діяльність і стосунки в класному колективі.
АНКЕТА «ТИ І ТВІЙ КЛАС»
Чи подобається тобі твій клас?
так;
скоріше так, аніж ні;
важко сказати;
скоріше так, аніж ні;
ні.
Що більш за все тобі подобається в класі?
Що тобі не подобається в твоєму класі?
Якби ти став класним керівником, то які зміни вніс би в
життя класу?
Оціни відношення між учнями в твоєму класі:
наш клас дружний і згуртований;
наш клас дружний;
у нашому класі немає сварок, але кожен існує сам по собі;
у нашому класі бувають сварки, але конфліктним його назвати
не можна;
наш клас недружний, часто виникають сварки;
наш клас дуже недружний, важко вчитися в такому класі.
Хто з учнів може правильно оцінювати свої вчинки?
Хто з учнів може вказати на твої недоліки, кого ти більше послухаєшся?
Ти хочеш прийняти якесь важливе для себе рішення. З ким ти
перш за все порадишся?
Як ти вважаєш, хто з твоїх друзів міг би стати другом твого
класу?
На кого ти хотів би стати схожим у житті?
Чим ти захоплюєшся у вільний час?
Охарактеризуй, будь ласка, свої відношення з батьками:
дуже добрі;
добрі;
коли як;
погані;
дуже погані.
Чи вважаєш ти , що твої батьки повністю відверті з тобою:
так;
ні;
важко сказати.
Назви свої найбільші бажання:
перше бажання ___
друге бажання ___
третє бажання ___
Дякуємо за відверті відповіді!
Результати. Отримані результати дозволяють з’ясувати
уявлення учнів про свій клас, позитивні й негативні сторони життєдіяльності
класного колективу. Корисну інформацію отримує класний керівник про батьків і
друзів учнів, про інтереси і захоплення вихованців. Аналіз відповідей на
питання № 6, 7, 8 допоможе визначити коло найбільш авторитетних осіб, які
здійснюють вагомий вплив на формування особистості учнів.
II етап. Проведення гри «Кіностудія»
Мета гри: виявити лідера учнівського колективу.
Хід гри
Учасникам пропонується уявити, що їм треба зняти фільм. Для
цього необхідно назвати ту людину, яка зможе організувати зйомки стрічки. Після
того, як назвуть одну-дві кандидатури «режисера», виявляються кандидати в
лідери з тих, хто набрав найбільшу кількість голосів.
Далі «режисери» обирають по черзі своїх помічників, при
цьому вибір кожного наступного помічника здійснюється після того, як уже обрані
порадяться між собою з приводу наступної кандидатури. Як тільки утворились
мікрогрупи по 4-5 членів, решті учасників пропонується обрати собі «кіностудію»
і приєднатися до мікрогрупи.
Кожній «кіностудії» пропонується приготувати протягом 15-20
хвилин пантоміму (сценку) на тему з життя колективу, в якому працюють і вчаться
учні.
Результати. По завершенню даної гри класний керівник просить
провести в кожній групі аналіз і визначити, хто виявився в ході «зйомки
кінострічки» реальним лідером.
III етап. Гра «Секрет»
Мета гри: виявлення активної позиції учнів.
Хід гри
Колектив ділиться на мікрогрупи по 5-9 учнів. У ході гри
учасникам пропонується виконати ряд завдань, складність яких підвищується від
першого до останнього.
Класний керівник говорить, що гра має «секрет», який буде
відкрито тільки в кінці гри. Про «секрет» знають тільки вчитель і помічники
(старшокласники-консультанти). «Секрет» гри полягає в тому, що консультанти
уважно слідкують за тим, як кожен із учасників тимчасового колективу виявляє
активність у виконанні завдань, і дає йому жетони певного кольору, нічого не
пояснюючи:
білий жетон для лідера-організатора;
жовтий жетон для лідера-натхненника;
червоний жетон для виконавця;
зелений жетон для глядача.
Вчитель ділить колектив на мікрогрупи за допомогою карток
(за порами року, за кольоровою гамою). Для знайомства пропонується вигадати
назву своєї групи. Через 30 секунд – перекличка груп. Далі пропонується
виконати наступні завдання:
Скласти швидше за всіх розрізану листівку чи якусь фігуру.
Намалювати колективний малюнок на загальну тему (предмет або
зобразити почуття). Час виконання – 5 хвилин.
Конкурс буріме. Скласти вірш за готовими римами. Час
виконання – 3-4 хвилини.
Скласти кросворд з 5-6 питань на певну тему: спорт, країни,
природа тощо. Час виконання – до 5 хвилин.
Скласти зв’язну розповідь, у якій усі слова починаються на
одну й ту ж букву. Час виконання – до 5 хвилин.
Інсценувати казку (уривок) в різних жанрах. Час виконання –
5 хвилин.
Результати. По закінченню всіх конкурсів вчитель просить
учасників показати свої жетони консультантам у групах, які відразу ж фіксують
результат. Після цього жетони здаються. Тепер можна розкрити учасникам «секрет»
гри. Пропонується підвести підсумки гри і представити своїх лідерів весело і з
гумором.
Немає коментарів:
Дописати коментар