пʼятниця, 13 жовтня 2017 р.

Методична розробка засідання учнівського самоврядування класу “Ти – Лідер”


Тема: Методична розробка засідання учнівського самоврядування класу “Ти – Лідер”

Спрямування: класному керівнику



Мета: виявлення лідерів у класі, визначення організаційної структури колективу, сприяння його згуртуванню.

Форма проведення: ділова гра з елементами використання тестової методики.

Учасники: учні класу, класний керівник, старшокласники – консультанти.

Хід засідання
I етап. Проведення анкетування учнів «Ти і твій клас»

Мета анкетування: виявити уявлення учнів про свій клас, їхні оціночні судження про діяльність і стосунки в класному колективі.

АНКЕТА «ТИ І ТВІЙ КЛАС»

Чи подобається тобі твій клас?
так;
скоріше так, аніж ні;
важко сказати;
скоріше так, аніж ні;
ні.
Що більш за все тобі подобається в класі?
Що тобі не подобається в твоєму класі?
Якби ти став класним керівником, то які зміни вніс би в життя класу?
Оціни відношення між учнями в твоєму класі:
наш клас дружний і згуртований;
наш клас дружний;
у нашому класі немає сварок, але кожен існує сам по собі;
у нашому класі бувають сварки, але конфліктним його назвати не можна;
наш клас недружний, часто виникають сварки;
наш клас дуже недружний, важко вчитися в такому класі.
Хто з учнів може правильно оцінювати свої вчинки?
Хто з учнів може вказати на твої недоліки, кого ти більше послухаєшся?
Ти хочеш прийняти якесь важливе для себе рішення. З ким ти перш за все порадишся?
Як ти вважаєш, хто з твоїх друзів міг би стати другом твого класу?
На кого ти хотів би стати схожим у житті?
Чим ти захоплюєшся у вільний час?
Охарактеризуй, будь ласка, свої відношення з батьками:
дуже  добрі;
добрі;
коли як;
погані;
дуже погані.
Чи вважаєш ти , що твої батьки повністю відверті з тобою:
так;
ні;
важко сказати.
Назви свої найбільші бажання:
перше бажання ___

друге бажання   ___

третє бажання   ___

Дякуємо за відверті відповіді!

Результати. Отримані результати дозволяють з’ясувати уявлення учнів про свій клас, позитивні й негативні сторони життєдіяльності класного колективу. Корисну інформацію отримує класний керівник про батьків і друзів учнів, про інтереси і захоплення вихованців. Аналіз відповідей на питання № 6, 7, 8 допоможе визначити коло найбільш авторитетних осіб, які здійснюють вагомий вплив на формування особистості учнів.

II етап. Проведення гри «Кіностудія»

Мета гри: виявити лідера учнівського колективу.

Хід гри

Учасникам пропонується уявити, що їм треба зняти фільм. Для цього необхідно назвати ту людину, яка зможе організувати зйомки стрічки. Після того, як назвуть одну-дві кандидатури «режисера», виявляються кандидати в лідери з тих, хто набрав найбільшу кількість голосів.
Далі «режисери» обирають по черзі своїх помічників, при цьому вибір кожного наступного помічника здійснюється після того, як уже обрані порадяться між собою з приводу наступної кандидатури. Як тільки утворились мікрогрупи по 4-5 членів, решті учасників пропонується обрати собі «кіностудію» і приєднатися до мікрогрупи.
Кожній «кіностудії» пропонується приготувати протягом 15-20 хвилин пантоміму (сценку) на тему з життя колективу, в якому працюють і вчаться учні.
Результати. По завершенню даної гри класний керівник просить провести в кожній групі аналіз і визначити, хто виявився в ході «зйомки кінострічки» реальним лідером.

III етап. Гра «Секрет»

Мета гри: виявлення активної позиції учнів.

Хід гри

Колектив ділиться на мікрогрупи по 5-9 учнів. У ході гри учасникам пропонується виконати ряд завдань, складність яких підвищується від першого до останнього.

Класний керівник говорить, що гра має «секрет», який буде відкрито тільки в кінці гри. Про «секрет» знають тільки вчитель і помічники (старшокласники-консультанти). «Секрет» гри полягає в тому, що консультанти уважно слідкують за тим, як кожен із учасників тимчасового колективу виявляє активність у виконанні завдань, і дає йому жетони певного кольору, нічого не пояснюючи:

білий жетон для лідера-організатора;
жовтий жетон для лідера-натхненника;
червоний жетон для виконавця;
зелений жетон для глядача.
Вчитель ділить колектив на мікрогрупи за допомогою карток (за порами року, за кольоровою гамою). Для знайомства пропонується вигадати назву своєї групи. Через 30 секунд – перекличка груп. Далі пропонується виконати наступні завдання:

Скласти швидше за всіх розрізану листівку чи якусь фігуру.
Намалювати колективний малюнок на загальну тему (предмет або зобразити почуття). Час виконання – 5 хвилин.
Конкурс буріме. Скласти вірш за готовими римами. Час виконання – 3-4 хвилини.
Скласти кросворд з 5-6 питань на певну тему: спорт, країни, природа тощо. Час виконання – до 5 хвилин.
Скласти зв’язну розповідь, у якій усі слова починаються на одну й ту ж букву. Час виконання – до 5 хвилин.
Інсценувати казку (уривок) в різних жанрах. Час виконання – 5 хвилин.

Результати. По закінченню всіх конкурсів вчитель просить учасників показати свої жетони консультантам у групах, які відразу ж фіксують результат. Після цього жетони здаються. Тепер можна розкрити учасникам «секрет» гри. Пропонується підвести підсумки гри і представити своїх лідерів весело і з гумором.

Немає коментарів:

Дописати коментар

ПОГОДЖЕНО: Директор  центру практичної психології і соціальної роботи Тернопільського обласного інституту післядипломної ...