Аналіз роботи методичного об`єднання
ЗДВР, педагогів-організаторів та
класних керівників
відділу освіти Скалатської міської
ради
за 2016-2017 н.р.
Методист відділу освіти Шмагай А.Ф.
Методична виховна робота спрямована на
виконання закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про
позашкільну освіту», «Концепцію національно-патріотичного виховання дітей та
учнівської молоді», «Про охорону
дитинства», «Про попередження насильства в сім’ї», «Про молодіжні та громадські
організації», « Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів», розпорядчих
документів відділу освіти Скалатської міської ради, методичного кабінету.
Головною метою діяльності є здійснення
навчально-методичного забезпечення виховного процесу в навчальних закладах,
пошук відповідних форм та методів розвитку творчих можливостей вчителів, підвищення
професійної компетентності заступників директорів із виховної роботи, класних
керівників, педагогів-організаторів, психологів та соціальних педагогів.
Реалізація діяльності відбувається через
індивідуальні консультації для педагогів, роботу методичного об’єднання,
систему методичних заходів, спрямованих на розв’язання актуальних
науково-методичних проблем.
У 2016/2017 н. р. МО ЗДВР та педагогів-організаторів
працювало над темою «Сучасний підхід щодо впровадження «Концепції
національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді», «Основних
орієнтирів виховання учнів 1-11 класів», в умовах євроінтеграції та в контексті
концепції нової української школи.»
До складу МО
ЗДВР та педагогів-організаторів входить: 1вчитель із званням «старший вчитель»,
4 вчителі – вищої кваліфікаційної категорії, 4, що мають І кваліфікаційну категорію,
4 - ІІ кваліфікаційну
категорію, спеціалістів – 2.
Для
реалізації науково-методичної роботи з педагогами, підвищення їх фахового
рівня, мотивації їх до використання інноваційних методів роботи з учнями, їх
батьками використовувались такі форми роботи як семінари, майстер-класи, круглі
столи, тренінгові заняття.
Метою семінарів,
тренінгу, майстер-класу є реалізація системи роботи: методист МК- члени МО –
класні керівники /педагоги – учні/батьки та ефективна організація
науково-методичної роботи з педагогічними кадрами, спрямована на підвищення
їхньої фахової компетентності, забезпечення особистісного професійного
розвитку.
Під час
проведення методичних заходів здійснювалося вивчення актуальних питань
виховання, аналіз зразків документації, презентація відкритих виховних заходів,
ознайомлення з новими сучасними формами роботи, дискусійне обговорення
актуальних питань, обмін досвідом виховної діяльності шкіл.
Згідно плану роботи МО ЗДВР та педагогів-організаторів,
проведено 2 семінари для ЗДВР, педагогів-організаторів (24.11.2016,на
базі Колодіївської ЗОШ)та(03.03.2017,на базі Староскалатської ЗОШ),майстер-клас
за участю представників Центру виховної роботи ТОКІППО та представників
театральних колективів Тернопільщини ,присвячений 130 річниці від дня народження земляка Леся
Курбаса(3.03.2017). В ході обговорення семінарів та майстер-класу учасники
активно дискутували, обговорювали актуальні питання сьогодення, вносили
пропозиції щодо покращення співпраці, використання нових більш дієвих форм
роботи.
Члени МО
взяли участь у ІІ етапах таких всеукраїнських конкурсах як «Свята Покрова»(25.10.2016),
«Замість ялинки зимовий букет»(09.12.2016),всеукраїнській акції «Маки для
солдата»
Організовано
тренінг для класних керівників Скалатщини «З Україною в Серці»(01.12.2016)за
участю методиста ТОКІППО.
Проведено
загальноміський фестиваль «Янголи віншують»(23.01.2017),свято для учасників АТО
з нагоди Дня Героїв (28.05.2017)та організовано свято для обдарованих дітей
громади «Зоряний олімп»(01.06.2017)
Методист з
виховної роботи взяла участь в таких заходах організованих ТОКІППО,а саме:
16.08.2016
Обласна науково-методична конференція «Розвиток виховних систем ЗНЗ в контексті
концепції нової української школи»
22.09.2017
Обласна науково-методична
конференція «Виховні системи ЗНЗ як оптимальний простір життєтворчості особистості
в сучасних умовах»
26.09.2016
Обласна науково-методична конференція «Сучасний підхід до організації
науково-методичної роботи з педагогічними працівниками»
25.11.2016
Правовий лекторій
05.12.2017
Семінар «Формування правової культури засобами громадянської освіти»
30.03.2017Обласний
семінар-нарада для методистів з виховної роботи.
05.04.2017Всеукраїнська
конференця «Виклики сучасності для українськогосуспільства»
17.05.2017Семінар
«Організація виховної роботи в період літнього оздоровлення та відпочинку
школярів»
06.06.2017Обласна
конференція з духовно-морального виховання.
Проведено 4
засідання методоб’єднання:
І засідання
Тема.
Організація життєдіяльності шкільного
колективу за ціннісними ставленнями Програми національного виховання учнівської
молоді Тернопільщини.
Мета: обговорити
методичні рекомендації щодо організації виховного процесу у загальноосвітніх
навчальних закладах області у 2016-2017 н.р.; проаналізувати використання
можливостей виховників з реалізації Програми; окреслити планування роботи за Програмою національного виховання
учнівської молоді Тернопільщини; з’ясувати сучасні тенденції розвитку
учнівського самоврядування в ЗНЗ, нові методики роботи та новітні технології в
роботі виховника; узгодити зразок плану роботи класного керівника за Програмою
національного виховання учнівської молодіТернопільщини; обговорити та
затвердити план роботи МО виховників на 2016-2017 н.р..
План
1.Ознайомлення із методичними рекомендаціями МОН України щодо
організації виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016-2017 навчальному році.Листом МОН «Про
структуру навчального року.»Шмагай А.Ф. методист МК
2.Ознайомитись із Концепцією національно-патріотичного
виховання.Керівник МО Якубець О.П.
3.Обговорення плану роботи МО на новий 2016.2017 н.р.Члени МО
Виховник
4.Планування роботи
виховників за програмою» Основні
орієнтири виховання учнівської молоді
Тернопільщини.»Шмагай А.Ф.
ЗАСІДАННЯ №2
Тема засідання: Створення спільного ефективного виховного простору педагогічним трикутником:
педагоги – батьки – діти.
ПЛАН
І. Створення спільного ефективного виховного простору
педагогічним трикутником: педагоги – батьки – діти. ЯкубецьОксана Петрівна,
керівник методичного об’єднання , педагог- організатор
Кривенської ЗОШ І-ІІ ст.
ІІ. Презентація проекту «Виховання культури почуттів», як
результату партнерської взаємодії
золотого трикутника «педагоги – батьки – діти»Фучило Оксана Михайлівна
,ОСТАПЇВСЬКА ЗОШ І_ІІІ ст.ЗДВР
ІІІ. Бінарний семінар. Морально-духовне виховання, як основа
створення спільного ефективного виховного простору педагогічним трикутником:
педагоги – батьки – діти.Смакула Галина Євгенівна, педагог -організатор
Колодіївської ЗОШ І-ІІІ ст.
ІV. Методичні рекомендації щодо створення спільного
ефективного виховного простору педагогічним трикутником: педагоги – батьки –
діти в навчальних закладах районуШмагай Аделя Франківна, методист з виховної
роботи відділу освіти Скалатської міської ради
Засідання №3
Форма проведення: методичний
марафон педагогічних та учнівських ідей «Пропонуємо, обговорюємо,
діємо…»,майстер клас для виховників.
ПЛАН
І. Панорама
ідей.Обговорення і рекомендації щодо використання у роботі.
1. Презентація педагогічних ініціатив.(Представники кожної
школи)
2. Презентація учнівських ініціатив(Представники учнівських
колективів шкіл)
ІІ.Методичні рекомендації щодо використання у роботі(Методист
СВО Шмагай А.Ф.)
ІІІ. Майстер-клас для виховників.Використання методу проектів
у виховній діяльності педагога –організатора.
Екскурсія до музею Леся Курбаса «Наші славетні земляки-
постаті світової величини»
(Рипула Н.М.Педагог-організатор Староскалатської ЗОШ І-ІІІ
ст.)
ІV.Методичні рекомендації щодо тижня класного керівника у
школі.(Керівник сектору» Школа класного керівника»,Хрущ Наталя Романівна,
класний керівник Новосілківської ЗОШ І-ІІІ ст.)
ІV засідання
Форма проведення – методичний фестиваль
Тема. Аналіз та
підведення підсумків роботи CМО «Виховник» Підвищення рівня сформованості
ключових життєвих компетенцій виховника як важлива умова забезпечення
ефективності функціонування виховної системи навчального закладу. Творчий звіт
(у формі методичного фестивалю).
Мета:
проаналізувати та підвести підсумки роботи МО «Виховник» за 2016-2017 н. р.;
з’ясувати рівень сформованості ключових життєвих компетенцій , мотивацію на
самореалізацію, розвиток творчого потенціалу; розглянути
теоретико-методологічні засади моніторингового вивчення рівня сформованості
життєвої компетентності виховників як творців виховного простору; провести творчий звіт виховників; скласти
попередній план роботи МО на наступний рік.
План
1.Підсумки методичної роботи МО за 2016-2017 н.р.Якубець
О.П., керівник МО
2.Підвищення рівня сформованості ключових життєвих
компетенцій педагога-організатора.Шмагай А.Ф. методист СВО
3.Моніторинг у роботі виховника. Моніторингове вивчення рівня
сформованості життєвої компетентності виховників як творців виховного простору.Лещишин
Богдана Володимирівна(Скалатська ЗОШ
І-ІІІ ст.)
Практична
частина
1. Творчий
звіт виховників.Методичний фестиваль
2.
Складення та обговорення попереднього плану роботи МО виховників на 2017-2018
н.р.
3. Вихідне
діагностування.
4. Виставка
літератури і вручення сертифікатів, що засвідчують публікацію матеріалів на
сайті «Методичний портал».
Активізовано роботу школи класного керівника.Сто дванадцять
класних керівників переймають досвід найдосвідченіших колег та впроваджують
його у практичну діяльність.
Тематика засідань
Школи класного керівника 2016 – 2017 н.р
1 засідання
1. Планування
роботи школи новопризначеного класного керівника на
2016-2017
навчальний рік. Пріоритети виховної роботи в
загальношкільних та позашкільних навчальних закладах у 2016-2017
навчальному
році.
2. Забезпечення готовності класних керівників
до розв’язання сучасних
проблем
виховання та реалізації Програми «Основні орієнтири виховання
учнів у 1 –
11 класів ЗНЗ України».
3. Основні напрями діяльності класного
керівника. Вимоги до його
діяльності.
Планування роботи класного керівника, його звітність.
4. Інструкції з безпеки життєдіяльності
учнів.
5. Робота у творчих групах. Висловіть власну
думку.
6. Організація роботи класного керівника з
батьками.
7. Огляд методичної літератури
2 засідання
1. Методика
проведення колективних творчих справ. Ділова гра: «Моделювання КТС»
2. Самоврядування
в класному колективі
3. Використання
інноваційних технологій у виховній діяльності класного
керівника. Проектна діяльність з учнями.
4. Формування
потреби в правовій культурі, виховання поваги до законів і
норм співжиття у суспільстві. Що можна включити до плану
місячника з правової освіти.
5. Основи
сімейного виховання. Взаємодія школи, сім’ї і громадськості у вихованні дітей. Форми взаємозв’язку школи
і сім’ї. (З досвіду роботи).
6. Огляд методичної літератури.
3 засідання
1. Загальнолюдські
цінності в духовному розвитку особистості.
2. Робота з дітьми,
які мають проблеми в поведінці (ділова гра).
3. Самооцінка
дитини: допоможіть розвинути талант.
4. Безпека дитини у
всесвітній мережі. Поради батькам.
5. Обговорення
підсумків роботи за рік, рівня активності та фахової підготовки
класних
керівників.
6. Діагностика
рівня знань та практичних навичок класних керівників.
7. Огляд методичної
літератури
У 2016/2017
навчальному році більшість навчальних закладів організовували виховну роботу за
виховними планами згідно рекомендацій МОН України, усі
працюють за програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів» та авторською
програмою методиста ТОКІППО Хоми С.О., або використовують матеріали цієї
програми. За своєю авторською програмою в напрямку національно-патріотичного
виховання «Виховання свідомого патріота свого краю» працюють класні керівники
Скалатської ЗОШ І-ІІІ ступенів.
Однією з
найважливіших функцій методиста з виховної роботи є надання ефективної
методичної допомоги директорам, ЗДВР, педагогам-організаторам, керівникам
методичних об’єднань класних керівників з питань змісту й методики організації
виховної діяльності, використання мотивуючих форм роботи з членами МО. Протягом
2016/2017 навчального року методистом з питань виховної роботи були надані
відповідні рекомендації та роз’яснення.
Важливою ділянкою
роботи з педагогами є організація самоосвіти. Протягом навчального року директорам,
заступникам директорів з виховної роботи, педагогам-організаторам, класним керівникам
пропонується методична література з питань виховання, управлінської діяльності,
педагогіки і психології, апробації та використання інноваційних методів та форм
виховання в сучасній школі. Педагоги
мають можливість скористатись друкованою фаховою літературою, яка
знаходиться у відділі освіти.
З метою реалізації інформаційно-просвітницької діяльності та
поширення педагогічного досвіду у 2016/2017 навчальному році були надруковані
методичні розробки методиста з питань виховної роботи:
«Виховні системи ЗНЗ
як оптимальний простір життєтворчості особистості в умовах новоствореної ОТГ»
Виховниками громади укладено «Книгу звитяги » до якої
увійшли матеріали про героїчні постаті учасників АТО.
Протягом року в навчальних закладах у напрямку захисту дітей
від будь-яких форм фізичного та психологічного насильства, профілактики проявів
негативних явищ в підлітковому та молодіжному середовищі організовано
проведення тематичних заходів психологами громади. Протягом навчального року
проводилась просвітницько-профілактична робота в напрямку попередження
виникнення різних шкідливих узалежнень (куріння, алкоголю, венеричних
захворювань, захворювань на СНІД).
Спільно із учнівською Радою самоврядування,в рамках
реалізації обласного освітньо-виховного проекту «Серце до серця» протягом
навчального року проведено акції по збору допомоги для дітей сиріт.
Керівники гуртків Скалатського Будинку школярів організували
та провели майстер-клас для вчителів малювання
по розпису писанок та виготовлення ляльки-мотанки.
Активно працює учнівська Рада самоврядування «Майбутнє
Скалатського краю».Згідно плану роботи
на 2016/2017 н. р. один раз на місяць проводились засідання учнівського
лідерства. В рамках реалізації проекту «Школа лідерства» старшокласники були
учасникам тренінгових занять,організованих аналогічно тренінгам у ТОКІППО. Проведено
вибори голови ВУР «Майбутнє Скалатського краю».Мар’яна Кец стала головою
учнівської ради самоврядування та представляла нашу громаду на обласних з’їздах
лідерів.
Останнім часом учнівське самоврядування в навчальних
закладах отримало більші повноваження, використовуються нові сучасні форми
роботи, реалізується різноманітна проектна діяльність.
Разом з тим самостійне функціонування, співпраця учнівського
самоврядування з учительським колективом, адміністрацією навчальних закладів,
батьківською громадськістю знаходяться на різних етапах розвитку.
На сьогодні в 10 навчальних закладах протягом навчального року на різному рівні
працюють учнівські органи самоуправління. Чітко вибудувана дієва система роботи
в таких навчальних закладах, як Остапївська ЗОШ І-ІІІ ступенів,Староскалатська
ЗОШ І-ІІІ ступенів та Колодіївська ЗОШ І-ІІІ ступенів.Радою учнівського
самоврядування Кривенської ЗОШ І-ІІ ступенів активно використовувались нові
форми роботи такі, як акції, флешмоби, квести, ярмарки. Цікавими з позиції
перейняття досвіду, як і попередні роки залишаються моделі учнівського
самоврядування в Городницькій ЗОШ І-ІІ ступенів.
Для навчальних закладів на сьогодні, вагомим є той фактор, що
учнівське самоврядування є досить важливою складовою виховної роботи, формою
здійснення особистісно-зорієнтованого виховного впливу на учнів, що сприяє
розкриттю та розвитку їх здібностей, організації співпраці «трикутника»:
педагоги, учні, батьки.
Протягом навчального року активною була позашкільна діяльність учнів –
участь у роботі гуртків Скалатського Будинку Школярів. Результатом позаурочної
діяльності учнів є участь та перемоги в обласних і всеукраїнських конкурсах.
Протягом навчального року діяльність МО ЗДВР та
педагогів-організаторів, постійно висвітлювалась у блогах та в місцевій пресі.
Актуальним залишається підвищення статусу виховання в
системі освіти; активне використання національних та місцевих традицій під час
реалізації виховного процесу; орієнтування виховних систем на визнання
пріоритету морально-духовного розвитку особистості; взаємодії системи освіти з
усіма соціальними інститутами; впровадження та використання на практиці
сучасних виховних підходів, інноваційних технологій з метою здійснення
виховного впливу; визначення та використання на практиці нових форм і методів у
роботі з батьківською громадськістю; організація та проведення членами МО
цікавих, нестандартних, актуальних заходів; тісна співпраця ЗДВР,
педагогів-організаторів з органами учнівського самоврядування ; організація
співпраці з державними установами та громадськими, молодіжними, благодійними
організаціями.
Немає коментарів:
Дописати коментар