ТЕМА МО:ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТА
СОЦІАЛЬНИЙ СУПРОВІД УЧАСНИКІВ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ КОНКРЕТНИХ
ЗАПИТІВ ТА СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИХ ВИКЛИКІВ ТА У ПРОЦЕСІ ВПРОВАДЖЕННЯ
ПЕДАГОГІЧНИХ ІННОВАЦІЙ В СУЧАСНІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ.
Кількість фахівців психологічної служби
відділу освіти Скалатської міської ради
практичні психологи соціальні педагоги методисти
місто село
всього місто село всього
2 3 5 1 2 3
Психологічна служба діє відповідно до
статей 21, 22 Закону України «Про освіту» (ст. 21 «Психологічна служба системи
освіти»; ст.22 «Соціально-педагогічний патронаж») та нової редакції Положення
про психологічну службу системи освіти України, затвердженого наказом
Міністерства освіти і науки України від 02.07.09 р. № 616, зареєстрованого в
Міністерстві юстиції України 23.07.2009 р. за №687/16703, а також Етичного
кодексу психолога, прийнятого на І
Установчому з’їзді Товариства психологів України 20.12.1990 року в м. Києві.
Найважливіше завдання діяльності
працівників психологічної служби в
закладах освіти– психологічне
забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу, збереження
психічного здоров’я та забезпечення соціального благополуччя дітей.
Результати своєї діяльності фахівці
психологічної служби відображають в оновлених формах
документації та протоколах діяльності працівників психологічної служби системи
освіти України (лист МОНУ від 17.09.2015 № 1/9-442 «Про оптимізацію діяльності
працівників психологічної служби»): плані роботи практичного
психолога/соціального педагога; графіку роботи практичного
психолога/соціального педагога; журналі щоденного обліку роботи практичного
психолога/соціального педагога; протоколах індивідуальних консультацій;
протоколах індивідуальних діагностичних обстежень; протоколах діагностичного
обстеження класу/групи; протоколах психологічного аналізу уроків (заходу).
Крім перерахованої службової
документації практичні психолоиг спільно з соціальними педагогами овітніх
закладів оформляє та веде Індивідуальні плани та Індивідуальні картки психолого-педагогічного супроводу
дітей, які потрапили у складні життєві обставини; малозабезпечених та
багатодітних сімей; дітей, батьки яких виїхали за кордон; дітей-інвалідів;
дітей, які перебувають на шкільному обліку; дітей, батьки яких є (були)
учасниками військових дій у східних регіонах України; дітей, переміщених з
тимчасово окупованої території України; інших соціально незахищених категорій
Соціальні педагоги освітніх закладів
продовжують ведення соціальних паспортів класів, освітьного
закладу та актів оцінки потреб дитини та її сім’ї, актів обстеження
соціально-побутових умов проживання дітей. Також в роботі з
дітьми, які опинилися в складних життєвих обставинах, соціальні педагоги
заповнювали «Діагностичну карту оцінки потреб
дитини»
З метою здійснення ефективного психологічного
супроводу всіх учасників навчально-виховного процесу та з урахуванням наявності
великої кількості ризиків в учнівському середовищі, фахівці психологічної служби
розподіляли свій тижневий робочий час наступним чином:
• не
менше 50% робочого часу (20 годин на тиждень з розрахунку 1 ставки) відводити
для роботи з дітьми, підлітками, молоддю;
• 25%
(10 годин на тиждень з розрахунку 1 ставка) – для практичної роботи з
педагогами та батьками;
• не
більше 25% часу (10 годин) на організаційно-методичну роботу.
Практичні психологи, соціальні
педагоги з психологічної служби при плануванні роботи на 2017/2018 н.р.
враховували наступні нормативні документи та методичні рекомендації з питань
організації та функціонування психологічної служби системи освіти, , а саме:
• наказ МОНУ від 28.12.2006 №864 «Про планування діяльності
та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з
дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти і науки України»;
• наказ
МОНУ від 19.10.2001 №691 «Про затвердження Положення про психологічний кабінет
дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів»;
• наказ
МОНУ від 06.08.2013 №1106 «Про затвердження плану заходів Міністерства освіти і
науки щодо розвитку психологічної служби на період до 2017 року»;
• наказ
МОНУ, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10.09.2014 за № 1105/25882
«Про затвердження Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого
поводження з дітьми або загрози його вчинення»;
• лист
МОНУ від 28.10.2014 №1/9-557 «Методичні рекомендації щодо взаємодії
педагогічних працівників у навчальних закладах та взаємодії з іншими органами і
службами щодо захисту прав дітей»;
• лист
МОНУ від 07.08.2015 №2/3-14-1572-15 «Щодо профілактики учинення дітьми навмисних
самоушкоджень»;
• лист
МОНУ від 03.10.2016 №1/9-522 «Про
проведення інформаційно-освітньої роботи щодо протидії торгівлі людьми»;
• лист
МОНУ від 31.08.2016 №1/9-451 «Щодо забезпечення навчальних закладів
посадами практичних психологів та соціальних
педагогів»;
• лист
МОНУ від 20.07.2016 №1/9-383 «Про забезпечення навчальних закладів практичними
психологами і соціальними педагогами та організацію у 2016-2017 н.р. належного
психологічного супроводу учасників навчально-виховного процесу»;
• лист
МОНУ від 28.05. 2015 №1/9-264 «Про програму виховних заходів з питань
попередження торгівлі людьми «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська
позиція»;
• лист
МОНУ від 06.06.2013 №1/9-413 «Про впровадження факультативних курсів
працівниками психологічної служби системи освіти»;
• лист
МОНУ від 04.06.2012 №1/9-488 «Щодо організації та проведення "години
психолога" у загальноосвітніх навчальних закладах»;
• лист
МОНУ від 11.02.13 №1/9-96 «Щодо профілактичної роботи з запобігання правопорушенням та злочинності серед дітей
та учнівської молоді»;
• лист
МОНУ від11.03.2014 №1/9-135 «Про надання психологічної допомоги учасникам
навчально-виховного процесу»;
• методичні
рекомендації Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Національного
університету цивільного захисту України на тему: «Психологічна допомога
вимушеним переселенцям»;
Плани
роботи усіх практичних психологів
та соціальних педагогів узгоджені із
річним планом роботи
шкіл й відповідають
вимогам основних нормативних
документів, складених на основі загальних напрямів роботи практичних психологів та соціальних
педагогів, зазначених у Положенні про психологічну службу системи освіти
України:
• психодіагностична
робота;
• консультаційна
робота;
• корекційно-відновлювальна
та розвивальна робота;
• організаційно-методична
робота;
• психологічна
просвіта;
• зв’язки
з громадськістю.
Річний план та графік роботи психологів та соціальних педагогів
затверджені директорами шкіл.
Основні недоліки в
роботі практичних психологів: відсутній окремий робочий
кабінет, де вони мають проводити
індивідуальні консультації та бесіди
з батьками, учнями
та вчителями, проводити індивідуальну
корекційно-відновлювальну
розвивальну роботу згідно
Типовому положенню про психологічний кабінет освітніх закладів, затвердженого наказом Міністерства
освіти і науки .
Діяльність працівників психологічної служби спрямована на оптимізацію навчально-виховного
процесу, створення стабільної ситуації розвитку дитини. Практичні психологи
проводили соціально-психологічні тренінги з метою розвитку комунікативних
навичок та профілактики конфліктів в колективах; тренінги толерантності,
батьківської компетентності.
Психологічна служба кожного семестру звітувалася та працювала над виконанням
державних та регіональних програм. Працівники постійно проводять заходи щодо
реалізації обласних програм, забезпечуючи їх психологічний супровід. В
навчальних закладах були проведені наступні акції:
«16
днів проти насильства»;
освітньо-профілактичні
заходи до 01 грудня – Всесвітнього Дня толерантності
заходи
до Всесвітнього Дня боротьби з туберкульозом;
«Тиждень
психології» до Всеукраїнського Дня психолога та Дня здоров’я
ПЛАН РОБОТИ
методичного
об’єднання психологів та соціальних
педагогів
за 2017/2018 навчальний
рік
1-е засідання
1.Обговорення
і затвердження плану роботи методоб’єднання на 2017/2018 н. р
2.Розподіл
доручень між членами МО
3.
Опрацювання листа МОН України «Про забезпечення
загальноосвітніх навчальних закладів психологами та соціальними
педагогами у 2016/2017навчальному році».
4.Про
ведення психологами та соціальними педагогами
документації
2-е засідання
1.Відкрите
засідання методичного об’єднання
(Соціально-просвітницький
тренінг «Загрози сучасного світу»)
2.Огляд
новинок методичної літератури.
3-е засідання
1.Ознайомитись
з методичними рекомендація щодо психологічного та соціального супроводу дітей
схильних до правопорушень.
2.Підготовка
навчально-методичної бази для роботи МО.
3.Підготовка
інформаційно-просвітницьких буклетів
4.Аналіз
роботи МО за 2017\2018н.р.
Аналіз
роботи МО дає підставу зробити висновок, що завдання, направлені на вирішення науково-методичної
проблеми МО, в основному виконано
Методист
відділу освіти
А.Ф. Шмагай
Немає коментарів:
Дописати коментар