четвер, 13 вересня 2018 р.

АНАЛІЗ РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ ПРАЦІВНИКІВ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ ЗА 2017-2018 НАВЧАЛЬНИЙ РІК




ТЕМА МО:ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТА СОЦІАЛЬНИЙ СУПРОВІД УЧАСНИКІВ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ КОНКРЕТНИХ ЗАПИТІВ ТА СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИХ ВИКЛИКІВ ТА У ПРОЦЕСІ ВПРОВАДЖЕННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ІННОВАЦІЙ В СУЧАСНІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ.
Кількість фахівців психологічної служби
відділу освіти Скалатської міської ради
                                                                      
практичні психологи                                                соціальні педагоги                        методисти
місто           село   всього                                       місто    село   всього                                      
2                       3         5                                                  1           2         3       
Психологічна служба діє відповідно до статей 21, 22 Закону України «Про освіту» (ст. 21 «Психологічна служба системи освіти»; ст.22 «Соціально-педагогічний патронаж») та нової редакції Положення про психологічну службу системи освіти України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 02.07.09 р. № 616, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.07.2009 р. за №687/16703, а також Етичного кодексу психолога, прийнятого на  І Установчому з’їзді Товариства психологів України 20.12.1990 року в м. Києві.
Найважливіше завдання діяльності працівників психологічної служби в  закладах  освіти– психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу, збереження психічного здоров’я та забезпечення соціального благополуччя дітей.
Результати своєї діяльності фахівці психологічної служби відображають в оновлених формах документації та протоколах діяльності працівників психологічної служби системи освіти України (лист МОНУ від 17.09.2015 № 1/9-442 «Про оптимізацію діяльності працівників психологічної служби»): плані роботи практичного психолога/соціального педагога; графіку роботи практичного психолога/соціального педагога; журналі щоденного обліку роботи практичного психолога/соціального педагога; протоколах індивідуальних консультацій; протоколах індивідуальних діагностичних обстежень; протоколах діагностичного обстеження класу/групи; протоколах психологічного аналізу уроків (заходу).
Крім перерахованої службової документації практичні психолоиг спільно з соціальними педагогами овітніх закладів оформляє та  веде Індивідуальні плани та Індивідуальні картки психолого-педагогічного супроводу дітей, які потрапили у складні життєві обставини; малозабезпечених та багатодітних сімей; дітей, батьки яких виїхали за кордон; дітей-інвалідів; дітей, які перебувають на шкільному обліку; дітей, батьки яких є (були) учасниками військових дій у східних регіонах України; дітей, переміщених з тимчасово окупованої території України; інших соціально незахищених категорій
Соціальні педагоги освітніх закладів продовжують ведення соціальних паспортів класів, освітьного закладу та актів оцінки потреб дитини та її сім’ї, актів обстеження соціально-побутових умов проживання дітей. Також в роботі з дітьми, які опинилися в складних життєвих обставинах, соціальні педагоги заповнювали «Діагностичну карту оцінки потреб дитини»
З метою здійснення ефективного психологічного супроводу всіх учасників навчально-виховного процесу та з урахуванням наявності великої кількості ризиків в учнівському середовищі, фахівці психологічної служби розподіляли свій тижневий робочий час наступним чином:
         не менше 50% робочого часу (20 годин на тиждень з розрахунку 1 ставки) відводити для роботи з дітьми, підлітками, молоддю;
         25% (10 годин на тиждень з розрахунку 1 ставка) – для практичної роботи з педагогами та батьками;
         не більше 25% часу (10 годин) на організаційно-методичну роботу.
Практичні психологи, соціальні педагоги з психологічної служби при плануванні роботи на 2017/2018 н.р. враховували наступні нормативні документи та методичні рекомендації з питань організації та функціонування психологічної служби системи освіти, , а саме:
            наказ МОНУ від 28.12.2006 №864 «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти і науки України»;
             наказ МОНУ від 19.10.2001 №691 «Про затвердження Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів»;
             наказ МОНУ від 06.08.2013 №1106 «Про затвердження плану заходів Міністерства освіти і науки щодо розвитку психологічної служби на період до 2017 року»;
             наказ МОНУ, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10.09.2014 за № 1105/25882 «Про затвердження Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення»;
             лист МОНУ від 28.10.2014 №1/9-557 «Методичні рекомендації щодо взаємодії педагогічних працівників у навчальних закладах та взаємодії з іншими органами і службами щодо захисту прав дітей»;
             лист МОНУ від 07.08.2015 №2/3-14-1572-15 «Щодо профілактики учинення дітьми навмисних самоушкоджень»;
             лист МОНУ від  03.10.2016 №1/9-522 «Про проведення інформаційно-освітньої роботи щодо протидії торгівлі людьми»;
             лист МОНУ від 31.08.2016 №1/9-451 «Щодо забезпечення навчальних закладів посадами  практичних психологів та соціальних педагогів»;
             лист МОНУ від 20.07.2016 №1/9-383 «Про забезпечення навчальних закладів практичними психологами і соціальними педагогами та організацію у 2016-2017 н.р. належного психологічного супроводу учасників навчально-виховного процесу»;
             лист МОНУ від 28.05. 2015 №1/9-264 «Про програму виховних заходів з питань попередження торгівлі людьми «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція»;
             лист МОНУ від 06.06.2013 №1/9-413 «Про впровадження факультативних курсів працівниками психологічної служби системи освіти»;
             лист МОНУ від 04.06.2012 №1/9-488 «Щодо організації та проведення "години психолога" у загальноосвітніх навчальних закладах»;
             лист МОНУ від 11.02.13 №1/9-96 «Щодо профілактичної роботи з запобігання  правопорушенням та злочинності серед дітей та  учнівської молоді»;
             лист МОНУ від11.03.2014 №1/9-135 «Про надання психологічної допомоги учасникам навчально-виховного процесу»;
             методичні рекомендації Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Національного університету цивільного захисту України на тему: «Психологічна допомога вимушеним переселенцям»;

Плани  роботи усіх  практичних психологів та соціальних педагогів  узгоджені  із  річним  планом  роботи  шкіл  й  відповідають  вимогам  основних  нормативних  документів, складених на основі загальних напрямів роботи  практичних психологів та соціальних педагогів, зазначених у Положенні про психологічну службу системи освіти України:
         психодіагностична робота;
         консультаційна робота;
         корекційно-відновлювальна та розвивальна робота;
         організаційно-методична робота;
         психологічна просвіта;
         зв’язки з громадськістю.
      Річний план та графік роботи психологів та соціальних педагогів затверджені директорами шкіл.
 
     Основні  недоліки  в  роботі  практичних  психологів: відсутній окремий робочий кабінет, де вони мають  проводити індивідуальні  консультації та  бесіди  з  батьками,  учнями  та вчителями,  проводити  індивідуальну  корекційно-відновлювальну  розвивальну  роботу згідно Типовому положенню про психологічний кабінет освітніх  закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки .
  Діяльність працівників психологічної служби  спрямована на оптимізацію навчально-виховного процесу, створення стабільної ситуації розвитку дитини. Практичні психологи проводили соціально-психологічні тренінги з метою розвитку комунікативних навичок та профілактики конфліктів в колективах; тренінги толерантності, батьківської компетентності.
  Психологічна служба кожного семестру звітувалася та працювала над виконанням державних та регіональних програм. Працівники постійно проводять заходи щодо реалізації обласних програм, забезпечуючи їх психологічний супровід. В навчальних закладах були проведені наступні акції:
         «16 днів проти насильства»;
         освітньо-профілактичні заходи до 01 грудня – Всесвітнього Дня толерантності
         заходи до Всесвітнього Дня боротьби з туберкульозом;
         «Тиждень психології» до Всеукраїнського Дня психолога та Дня здоров’я                       
                                                                ПЛАН РОБОТИ
методичного об’єднання  психологів та соціальних педагогів
за 2017/2018 навчальний рік
1-е засідання
1.Обговорення і затвердження плану роботи методоб’єднання на 2017/2018 н. р
2.Розподіл доручень між членами МО
3. Опрацювання листа МОН України «Про забезпечення  загальноосвітніх навчальних закладів психологами та соціальними педагогами у 2016/2017навчальному році».
4.Про ведення психологами та соціальними педагогами  документації

 
2-е засідання

1.Відкрите засідання методичного об’єднання
(Соціально-просвітницький тренінг «Загрози сучасного світу»)
2.Огляд новинок методичної літератури.

               

3-е засідання
1.Ознайомитись з методичними рекомендація щодо психологічного та соціального супроводу дітей схильних до правопорушень.
2.Підготовка навчально-методичної бази для роботи МО.
3.Підготовка інформаційно-просвітницьких буклетів
4.Аналіз роботи  МО за 2017\2018н.р.      

Аналіз роботи МО дає підставу зробити висновок, що завдання,  направлені на вирішення науково-методичної проблеми МО, в основному виконано


Методист відділу освіти                                                А.Ф. Шмагай

Немає коментарів:

Дописати коментар

ПОГОДЖЕНО: Директор  центру практичної психології і соціальної роботи Тернопільського обласного інституту післядипломної ...