Основні завдання виховної діяльності закладів освіти Скалатської міської ради у 2017/2018
навчальному році були визначені:
- Концепцією реалізації державної
політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська
школа» на період до 2029 року, яка схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів
України від 14 грудня 2016 р. № 988-р,
-Указами Президента України 12.01.2015 №
5/2015 «Про Стратегію сталого розвитку «Україна-2020»,
-від
12.06.2015 № 334/2015 «Про заходи щодо поліпшення національно- патріотичного
виховання дітей та молоді»,
- від
13.10.2015 № 580/2015 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей
та молоді на 2016-2020 роки»,
- Постановами Верховної Ради України від
12.05.2015 № 373-VIII «Про вшанування героїв АТО та вдосконалення
національно-патріотичного виховання дітей та молоді»,
- Наказами Міністерства освіти і науки
України від 28.05.2015 № 582 «Про схвалення Концепції національно-патріотичного
виховання дітей та молоді»,
- від
16.06.2015 № 641 «Про затвердження Концепції національно- патріотичного
виховання дітей і молоді,
-Заходами щодо реалізації Концепції
національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій
щодо національно-патріотичного виховання y загальноосвітніх навчальних
закладах»,
- від
16.07.2015 № 768 «Про національно-патріотичне виховання в системі освіти»,
- Листом Міністерства освіти і науки
України від 27.07.2017 р. № 1/9-413 «Про деякі питання щодо організації
виховної роботи у навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році» .
Чинним залишався документ «Основні
орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів
України (наказ МОН України від 31.10.11 р. № 1243)»,який визначав ціннісні орієнтири виховного процесу.
Враховуючи концептуальні засади програми
«Основні орієнтири виховання учнів…»,на засіданнях МО педагогів-організаторів, ЗДВР
та класних керівників розглядалися сучасні підходи до організації виховної
діяльності у загальноосвітніх навчальних закладах серед яких:
- національно
патріотичне виховання та виховання
громадянина України;
-
впровадження системного підходу до створення виховних програм, проектів;
-
зміна стилю спілкування педагогів з дітьми з авторитарного на демократичний, що
передбачає прийняття дітей як рівноправних партнерів педагогічної взаємодії;
-
залучення вихованців до процесів творення і реалізації шкільної політики шляхом використання потужного
потенціалу учнівського самоврядування;
-
реалізація діяльнісних, діалогічних форм виховання шляхом організації
різноманітних, цікавих і значущих для дітей видів діяльності;
- розширення
кола суб’єктів виховання та об’єднання їх зусиль.
У
2017 - 2018 навчальному році методичне
об’єднання педагогів-організаторів та ЗДВР відділу освіти Скалатської
міської ради працювало над науково – методичною темою: «Сучасний підхід щодо впровадження
“Концепції національно- патріотичного виховання ”, “Основних орієнтирів
виховання ”, в умовах євроінтеграції та у контексті Нової української школи»
Методичне
об’єднання створено з метою підвищення
кваліфікації та обміну досвідом з
питань організації виховної роботи з
учнівським колективом.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ
-виявлення та розвиток загальних,
професійних і педагогічних здібностей педагогів;
-обґрунтоване створення моделі
методичного супроводу професійного зростання «виховника» в умовах закладу
освіти;
-оновлення освітнього простору;
-використання інноваційних
технологій у практичній діяльності;
-пропагування та впровадження
передового педагогічного досвіду.
До складу МО входять 9 педагогів–організаторів
та 5 ЗДВР загальноосвітніх навчальних закладів ОТГ. Всі педагоги регулярно проходять курсову
перепідготовку на базі «ТОКІППО».
Підвищенню педагогічної майстерності педагогів-організаторів сприяє відвідування
курсів підвищення кваліфікації та заходів місцевого та обласного значень.
Після проведення
діагностування педагогів з метою виявлення конкретних потреб, запитів ,
визначення рівня професійної компетентності було
заплановано та проведено 3 засідання МО .
ПЛАН РОБОТИ
методичного об'єднання
педагогів-організаторів та ЗДВР
на 2017-2018 навчальний рік
І засідання – серпень 2017 р.
Актуальні
проблеми вдосконалення навчально-виховного процесу в сучасній школі.
Шляхи впровадження сучасних виховних та
здоров’язбережувальних технологій в практику
роботи організаторів виховного процесу.
1.Аналіз роботи за минулий рік та затвердження плану
роботи МО на 2017 – 2018 навчальний рік.
2Надання методичних рекомендацій щодо планування роботи
педагогів-організаторів та ЗДВР.
3Ознайомлення з Концепцію нової української школи.
4.Шляхи впровадження сучасних виховних та
здоров’язбережувальних технологій в практику
роботи організаторів виховного процесу.
Практична частина
Діагностування учасників засідання.
Обговорення та затвердження плану роботи МО педагогів-організаторів на 2017-2018
н.р..
5. Обговорення та визначення пріоритетних цілей
реалізації ціннісного ставлення
особистості до себе.
ІІ засідання
«Підвищення ефективності виховної роботи шляхом
формування сучасних виховних систем та впровадження сучасних технологій
виховання»
Теоретична частина
1.Інноваційні методи та форми роботи в організації
учнівського самоврядування.
2.Сучасні виховні системи й технології виховання.
3.Стан
впровадження Концепції національно – патріотичного виховання у виховний
процес ЗНЗ громади.
Практична частина
1. Аналіз роботи МО педагогів-організаторів та ЗДВР
за І семестр 2017-2018н.р
2.Презентація досвіду роботи Якубець О.П.та ВлохГ.Я.
ІІІ засідання
Аналіз та підведення підсумків роботи МО педагогів-організаторів та ЗДВР .
Удосконалення
професійної майстерності шляхом впровадження нових
технологій
виховання.
Теоретична частина
1. Підсумки роботи МО педагогів-організаторів за 2017-2018 н.р.
2. Впровадження інноваційних технологій в професійну
діяльність педагога-організатора з
метою підвищення педагогічної компетентності.
3. Складання та
обговорення попереднього плану роботи МО
педагогів-організаторів та ЗДВР на
2018-2019 н.р.
4. Вихідне діагностування.
У цьому навчальному році видано
посібник-скарбничку для «виховників» «Інноваційні форми проведення виховних заходів в ЗО громади»
Проведено семінар для
керівників навчальних закладів «Творчий підхід до роботиз
обдарованими дітьми.»
Проведено такі
обласні конкурси : «Свята Покрова», «Замість
ялинки зимовий букет»,всеукраїнській акції «Серце до серця», фестиваль «Янголи віншують»
Протягом навчального року
діяльність МО ЗДВР та педагогів-організаторів, постійно висвітлювалась у
соціальних мережах .
Важливою складовою частиною виховної роботи навчальних закладів є учнівське самоврядування, яке є однією
із умов залучення учнів до громадської діяльності. Самоврядування в закладах
освіти стало для учнів справжньою школою демократії, школою громадянського
становлення підростаючого покоління. У 2017-2018 н.р. у закладах освіти реалізовано
проекти:
«Громадські ініціативи»,«Краєзнавчо-пошуковий
проект «Непоборні!», «Знай наших»,
«Дитяча громадська приймальня»,
“Конституція і я”, «Квіти матерям захисників України» Змонтовано ролики «Хартія вільної людини очима учнів
Скалатської ОТГ»
Робота учнівського самоврядування «Майбутнє
Скалатського краю» базується на розвитку
організаторських умінь і навичок учнів, залученні їх до виконання колективних
творчих справ, самовизначенні та самореалізації особистості.
На виконання плану методичної роботи протягом 2017-2018 навчального року було організовано
роботу методичного об’єднання класних
керівників.
У
2017 - 2018 навчальному році методичне об’єднання класних керівників відділу
освіти Скалатської міської ради працювало над науково – методичною темою: «Пошук інноваційних шляхів удосконалення професійної компетентності
класних керівників.»
Основні завдання методичного
об'єднання класних керівників: підвищення теоретичного, науково-методичного
рівня підготовки класних керівників із питань психології та педагогіки;
забезпечення виконання єдиних принципових підходів до виховання й соціалізації
учнів; озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знанням
сучасних форм і методів роботи; вивчення, узагальнення та використання
передового педагогічного досвіду роботи класних керівників; сприяння
становленню й розвитку системи виховної роботи класних керівників. Для
реалізації виховних завдань розроблені
плани виховної роботи навчальних закладів та окремі плани, які були затверджені
на засіданнях методичних об’єднань класних керівників.
План роботи «Школи класного керівника ОТГ»
1засідання
Організація роботи
МО класних керівників
вересень
2засідання
Актуальні аспекти
діяльності класного керівника в сучасних умовах
листопад
3засідання
Тренінг для класних
керівників «Впровадження Хартії вільної людини у ЗО громади»
Березень
Проводилась робота по популяризації
правових знань та підвищення правової культури учнівської молоді через
проведення Всеукраїнського тижня права.
Значна роль у вихованні школярів
відводилась спільним діям навчального закладу і сім’ї, ефективність яких
залежить від особливостей організації роботи з батьками в сучасній школі.
Важливим напрямом науково-методичної
роботи є робота з молодими та
малодосвідченими вчителями. Це сприяє їх професійно-педагогічному
становленню , поліпшенню їх науково-методичної підготовки.
Участь учителів у методичних заходах сприяла ознайомленню із
сучасними науковими здобутками, новими технологіями навчання, що допомагала їм
осмислити власний досвід навчально-виховної роботи, прилучитися до
науково-пошукової роботи, підвищити свій інтелектуальний і творчий потенціал,
обрати і сформулювати стратегію самоосвіти, техніку її здійснення.
ПЛАН
роботи школи професійного становлення новопризначеного ЗВР та педагога
організатора за 2017 – 2018 н. р.
І зустріч
1.Презентація «Система
планування виховної роботи».
2.Обмін досвідом
«Планування виховної роботи на новий навчальний рік».
3.Практикум «
Складання плану виховної роботи на І семестр».
Вересень
ІІ
зустріч
1. «Вибір форм і
методів роботи учнівського
самоврядування».
2.Практичні поради
«Аналіз і оцінювання результатів діяльності учнівського самоврядування».
3.Практикум
«Взаємовідвідування та обмін досвідом».
Грудень
ІІІ зустріч
1.Практикум
«Моделювання активних форм роботи».
2.Практичні поради
практичного психолога «Вивчення особистості лідера».
3.Практичні поради
соціального педагога «Вивчення структури міжособистісних взаємин у шкільному
середовищі».
4.Робота в
методичному кабінеті «Ознайомлення з новинками науково-методичної літератури».
Лютий
Проаналізувавши роботу методичного об’єднання класних керівників, можна
зробити висновок про те, що класні керівники підвищують свою фахову
майстерність, мають результативність у роботі з вихованцями, є активними
учасниками акцій, проектів учнівського самоврядування. Разом з тим необхідно
продовжувати роботу з учнями щодо попередження негативних проявів та
правопорушень в учнівському та молодіжному середовищі.
Протягом навчального року активною була позашкільна діяльність учнів –
участь у роботі гуртків Скалатського
Будинку Школярів. Результатом позаурочної діяльності учнів є участь та
перемоги в обласних і всеукраїнських конкурсах: «Свята Покрова», «Замість ялинки
зимовий букет»
Таким чином, усі форми організації
методичної роботи з педагогічними кадрами спрямовані на надання їм дієвої практичної допомоги, на
підвищення їх педагогічної майстерності, на постійне фахове самовдосконалення
та саморозвиток кожного.
Як
результат реалізації системи методичної роботи-вчителі демонструють високий творчий
потенціал.
Методист відділу освіти
А.Ф. Шмагай
Немає коментарів:
Дописати коментар